آموزش سه بازی مهیج و پر جنب و جوش
بنفشه
کودکان نوآموزان مربیان پیش دبستانی
نگارش در تاريخ سه شنبه 24 فروردين 1395برچسب:, توسط افسانه بازشاد

در اینجا سه بازی مهیج و پر جنب و جوش از دیگر کشورها را به شما آموزش خواهیم داد . « بازی جارو » ( Le jeu du Balai ) و « بازی باغ وحش » (Jeu du Zoo ) از کشور برزیل ، و « بازی دینامیت » ( Gelignite Sticks ) از کشور استرالیا می باشند . یادگیری آنها بسیار آسان و وسایل مورد نیاز این بازی ها در همه خانه ها یافت می شود . امیدوارم لحظات خوشی داشته باشید .

 

بازی جارو

بازی جارو

بازی « جارو » :

این بازی را می توان هم در داخل سالن و هم در محوطه باز انجام داد ، و تنها وسیله مورد نیاز برای انجام آن ، یک عدد جاروی دسته بلند است .بازیکنان ، یک دایره تشکیل می دهند و به هر یک از آنان یک شماره داده می شود . یکی از بازیکنان را انتخاب می کنیم تا در وسط دایره ایستاده و جارو را در دست بگیرد . او شماره یکی از بازیکنان را با صدای بلند خوانده و جارو را رها می کند  ( جارو را نباید پرتاب کرد بلکه فقط باید آن را رها کرد ) . بازیکنی که شماره اش خوانده شده باید به سرعت و قبل از اینکه جارو به زمین بیفتد خودش را به آن رسانده و مانع از افتادنش شود . اگر موفق شد جای بازیکن قبلی را در وسط دایره خواهد گرفت ولی اگر موفق نشد و قبل از رسیدن وی ، جارو به زمین افتاد ، از بازی خارج خواهد شد . بازیکنی که در وسط دایره قرار می گیرد اگر اشتباهاً شماره بازیکنی را که قبلاً از بازی خارج شدن بخواند ، خودش هم از بازی خارج شده و بازیکن دیگری جای او را خواهد گرفت . بازی تا وقتی که فقط یکی از بازیکنان باقی بماند ادامه خواهد داشت .

 

بازی باغ وحش

بازی باغ وحش

بازی « باغ وحش » :

تنها وسیله مورد نیاز برای این بازی دستمال برای بستن چشم بازیکنان ( به تعداد شرکت کنندگان ) می باشد . چون بازیکنان قرار است با چشم بسته در محوطه بازی جابجا شوند بنابراین باید برای انتخاب محل بازی ، نکات ایمنی را رعایت کرده و در نظر گرفت ؛ مثلاً اگر بازی داخل سالن انجام نمی شود می توان محوطه بازی را با بستن طناب محصور کرد .

بازیکنان به دسته های مساوی تقسیم می شوند . هر گروه ، حیوانی را انتخاب می کند که صدای خاصی دارد . پس از بستن چشم همه بازیکنان باید آنها را جابجا کرده و در محوطه بازی پخش کرد تا جای قبلی خود را فراموش کنند . با علامت مربی ، بازیکنان باید فقط و فقط با تقلید صدای حیوانی که گروهشان انتخاب کرده یکدیگر را پیدا کنند . هیچکس حق حرف زدن ندارد در غیر اینصورت از بازی خارج خواهد شد . گروهی که قبل از بقیه گروهها ، همه اعضای آن یکدیگر را پیدا کنند ، برنده است .

 

بازی دینامیت

بازی دینامیت

بازی « دینامیت » :

تنها وسیله مورد نیاز برای این بازی ، یک عدد « دینامیت » برای هر بازیکن است . « دینامیت » را می توان با لوله کردن یک برگ روزنامه و کمی نوار چسب که جلوی باز شدنش را می گیرد ، درست کرد . بازی عادلانه تر خواهد بود اگر همه دینامیت ها یک اندازه و هم وزن باشند !

بازیکنان به گروههای مساوی تقسیم می شوند . هر بازیکن یک « دینامیت » در دست دارد . با دادن علامت « شروع » توسط مربی همه بازیکنان سعی می کنند از دست دینامیتشان خلاص شوند ، ولی چطور ؟ برای این کار باید سعی کنند یکی از بازیکنان گروههای دیگر را لمس کنند ( لمس کردن کافی است ، نیازی به زدن ضربه نیست ! ) . بازیکنی که لمس شده ، باید دینامیت حریفش را بگیرد و به نوبه خود سعی کند از همان طریق ، یعنی لمس کردن یکی از بازیکنان گروههای رقیب ، از شر دینامیتها یش خلاص شود . در جریان بازی ممکن است بازیکنی تعداد ۲ یا ۳ و یا بیشتر دینامیت داشته باشد و سپس موفق به لمس کردن یکی از بازیکنان شود ، در این صورت بازیکنی که لمس شده باید همه دینامیتها را از او بگیرد . بازی تا وقتی که مربی علامت « پایان » را بدهد ادامه خواهد داشت . با شنیدن این علامت ، هر کس به گروه خودش می پیوندد . بازیکنان هر گروه تهداد دینامیتهایشان را می شمارند . گروهی که تعداد دینامیت هایش از بقیه کمتر باشد ، برنده است .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: