بنفشه
کودکان نوآموزان مربیان پیش دبستانی
نگارش در تاريخ دو شنبه 27 ارديبهشت 1395برچسب:, توسط افسانه بازشاد

http://s2.picofile.com/file/7907884836/school4.gif

آیا می دانید بازی های کودکان تاثیر بسیار زیادی بر هوش و استعداد آینده آنها خواهد داشت؟در این مقاله به شش نوع از این بازی ها می پردازیم


شن ‌بازی

وسایل مورد نیاز:جعبه شن یا رفتن به کنار ساحل

روش انجام کار: کودک دست‌هایش را داخل شن فرو می‌کند.وقتی خوب دست‌هایش پوشیده شد،از او بخواهید سعی کند تا انگشتان دو دستش از زیر شن‌ها همدیگر را بگیرند.همچنین از او بخواهید تا دست‌هایش را در زیر شن‌ها تکان بدهد.در مرحله بعد می‌توانید روی پاهای او را هم شن بریزید و همین فعالیت را با پاهایش انجام دهید.


اتوبوس ، کشتی یا قطار

روش انجام کار:ممکن است برای عبور و مرور در شهر از یک وسیله نقلیه خاص استفاده کنید و از شیوه‌های دیگر استفاده نکنید.برای نمونه ممکن است با وسیله نقلیه شخصی به عبور و مرور بپردازید.اگر چنین است،یک روز به همراه کودک‌تان از وسایلی که معمولا از آنها استفاده نمی‌کنید (مثلا اتوبوس‌های عمومی‌یا مینی‌بوس) استفاده کنید و گشتی در شهر بزنید. مطمئنا کودک‌تان از این سفر لذت بسیاری خواهد برد و سفر فوق برای هر دوی شما آموزش پرباری خواهد بود.


ورزش کردن به همراه شعر خواندن

روش انجام کار:یک شعر جالب انتخاب کنید.آن را با صدای بلند بخوانید.هر شعری برای خود حرکت، آهنگ،ریتم و احساس دارد.در هر حال با کودک خود هنگام خواندن اشعار،حرکات جالبی به تناسب شعر انجام دهید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 18 ارديبهشت 1395برچسب:, توسط افسانه بازشاد


 اسب,کشیدن نقاشی اسب,اسب کارتونی

 در گام اول از خطوط و شکل های کمکی استفاده می کنیم تا طراحی شکل اصلی برامون راحت تر بشه.

  اسب,کشیدن نقاشی اسب,اسب کارتونی

 اسب,کشیدن نقاشی اسب,اسب کارتونی

 

اسب,کشیدن نقاشی اسب,اسب کارتونی

 در گام بعد شروع به کشیدن بدنه ی اصلی طرحمان می کنیم.شکل های زیر رو خوب نگاه کن .

اسب,کشیدن نقاشی اسب,اسب کارتونی

 

 در گام آخر،خطوط اضافه رو حذف کرده و اسبت رو رنگ آمیزی کن.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 18 ارديبهشت 1395برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

هدیه تولّد,داستان هدیه تولّد,کوشا و بهترین هدیه تولّد

یکی بود یکی نبود …

کوشا کوچولو جشن تولد را خیلی دوست داشت. کوشا می‌دانست چند روز دیگر تولد او است برای همین تصمیم گرفت که به پدر و مادرش کمک کند.

آن روز پدر وقتی از راه رسید چند عدد بادکنک را روی میز قرار داد و از مادر کوشا خواست تا برای مراسم کوشا آنها را باد کند.

کوشا می‌دانست سر مادرش خیلی شلوغ است و او باید تمام کارهای مربوط به جشن تولد را انجام دهد به همین خاطر از مادر اجازه گرفت تا بادکنک‌ها را باد کند.

وقتی پدر و مادر کوشا برای خرید از خانه بیرون رفتند، کوشا به سرعت شروع به مرتب کردن خانه کرد او می‌خواست برای تشکر از زحمات پدر و مادرش به آنها کمک کند.

کوشا می‌دانست که جشن تولد یعنی این‌که او یک سال بزرگتر شده است و هر کس که بزرگتر می‌شود باید رفتار بهتری با اطرافیانش داشته باشد.

وقتی پدر و مادر کوشا به خانه برگشتند متوجه شدند خانه تمیز و مرتب شده است و بادکنک‌ها گوشه‌ای کنار هم چیده شده‌اند.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 18 ارديبهشت 1395برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

خلاقیت کودکان,پرورش خلاقیت کودکان

خلاقیت به کودک کمک می کند تا آسان تر مشکلات را حل و با ذهن بازتری از چالش ها عبور کند. به همین منظور، بسیار مهم است میزان خلاقیت های فرزند خود را افزایش دهید تا در آینده زندگی راحت تر و موفق تری داشته باشد.

برای این منظور ما 8 راهکار مناسب را برایتان یادآوری کرده ایم تا به کمک آنها خلاقیت و ابتکار را در ذهن فرزند خود پرورش دهید.

1.    کتاب
یکی از ضروری ترین کارها برای رشد فکر و هوش و خلاقیت کودک، کتاب است. شما با خواندن کتاب برای فرزند خود می توانید تخیل و تصورپردازی های ذهنی او را پرورش دهید. برای این منظور بهتر است کتاب هایی انتخاب کنید که بزرگ هستند و تصاویر رنگی بسیاری در خود دارند. نوشته های کتاب برای کودکان دو تا سه ساله اهمیتی ندارد و همه حواس آنها به تصاویر کتاب است. هنگام خواندن کتاب یک طرح کلی در ذهن خود برای موضوع داستان در نظر بگیرید و با صداهای متفاوت برای شخصیت های مختلف، داستان را برای فرزند خود بخوانید.

2.    داستان‌گویی
برای جلب توجه بیشتر کودکان داستان های خود را برای او تعریف کنید. از شخصیت های واقعی در اطراف او و فضای خانه خود برای تصویرسازی و شخصیت های داستان بهره بگیرید. هرچه فضا و شخصیت ها آشناتر باشند، کودک توجه بیشتری به داستان نشان خواهد داد. به این ترتیب، ذهن کودک سعی می کند داستان را تصویرسازی کند و به این بازی و سرگرمی خوب، هم‌‎زمان خلاقیت ذهنی فرزند را نیز پرورش می دهید.

3.    موسیقی
وسایل موسیقی از جمله اسباب‌بازی هایی هستند که در افزایش خلاقیت در ذهن کودکان نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. هنگامی که کودک با سازهای اسباب بازی خود صدا تولید می کند، آواز می خواند و شاد است، در واقع در حال بروز استعدادهای ذاتی خود است. شما با تحسین و تشویق او می توانید این ابتکارات را در ذهن او پرورش ده


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 18 ارديبهشت 1395برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

داستانهای کودکانه,قصه های کودکانه

قصه ی کوتاه کودکانه

 

روزی کلاغی در کنار برکه نشسته بود. آب می خورد و خدا را شکر می کرد.

طاووسی از آنجا می گذشت؛ صدای او را شنید و با صدای بلندی قهقهه زد.

کلاغ گفت:«دوست عزیز چه چیزی موجب خنده تو شده است؟

طاووس گفت:« ازاین که شنیدم خدا را برای نعمت هایی که به تو نداده شکر می گویی»

بعد بال هایش را به هم زد و دمش را مانند چتری باز کرد و ادامه داد: «می بینی خداوند چقدر مرا دوست دارد که این طور زیبا مرا آفریده است؟!»

کلاغ با صدای بلندی شروع به خندیدن کرد.

 طاووس بسیار عصبانی شد و گفت:«به چه می خندی ای پرنده گستاخ و بد ترکیب؟»

 کلاغ گفت:« به حرف های تو، شک نداشته باش که خداوند مرا بیشتر از تو دوست داشته است؛ چرا که او پرهایی زیبا به تو بخشیده و نعمت شیرین پرواز را به من و ترا به زیبایی خود مشغول کرده و مرا به ذکر خود»


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 24 فروردين 1395برچسب:, توسط افسانه بازشاد
 

کاردستی-ماهی-مقوایی-(15) در ادامه با ایده ای برای تزیین دیوار و یا سقف اتاق کودک و کلاس برای ساخت ماهی های فانتزی برجسته و مقوایی آشنا می شوید .

 

 

 

 

وسایل مورد نیاز :

مقوا در رنگ های مختلف
قیچی
چسب
نخ

روش کار :

ابتدا الگویی از دایره را به اندازه ای که دوست دارید ماهی شما در بیاید برش بزنید .

کاردستی-ماهی-مقوایی

مثلث کوچکی از مرکز دایره رسم کنید . در امتداد یکی از شعادع های دایره نیم دایره ای را در مقابل آن روی لبه ی مقوا رسم کنید .


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 29 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

آموزش سبزه گندم به صورت مرحله به مرحله به همراه نکات مهم و اساسی برای سبز کردن سبزه با بذر گندم را دراین مطلب گردآوری نموده ایم که با مشاهده آن و می توانید در روزهای آخر سال سبزه گندم زیبایی برای سفره هفت سین خود سبز نمایید. در ادامه با مشاهده این آموزش کامل و جامع همراه ما باشید و از نکات ذکر شده نهایت استفاده را ببرید.

 

آموزش سبزه گندم به همراه نکات مهم برای سبز نمودن سبزه :

با یادگیری صحیح سبز نمودن سبزه عید و با استفاده از آموزش سبزه گندم که در این مطلب به ارائه آن می پردازیم می توانید برای سفره هفت سین سال نو خودتان سبزه را سبز نمایید و از هنر دست خود و مدل سبزه دلخواه استفاده نمایید. همانطور که گفتیم قصد داری نحوه صحیح سبزه انداختن با بذر گندم را که یکی از رایج ترین بذرها برای سبزه عید نوروز و سفره هفت سین است آموزش ذهیم.

آموزش سبزه گندم


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 29 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد
 

ساخت کاردستی با کاموا و ساخت منگوله های کاموایی

 

ساخت کاردستی با کاموا های اضافه که توی خونه دارید و همینطور ساخت منگوله های کاموایی که کاربرد خیلی زیادی در ساخت کاردستی های مختلف و جدید و تزیینات دارند خیلی راحت و جذابه. برای ساخت این نوع کاردستی فقط به چند رنگ کاموا احتیاج دارید که در ادامه بیشتر براتون توضیح میدم. همراهم باشید.

کاردستی با کاموا های دور ریختنی و بازیافتی:

با ساخت کاردستی با کاموا های رنگی در خدمتتون هستم و تصمیم دارم یه آموزش زیبا و جذاب رو برای ساخت کاردستی های جدید و متفاوت بهتون معرفی کنم. برای این نوع کاردستی که همگی به اسم منگوله های کاموایی میشناسیمش به چند رنگ کاموا و تکه های کارتن احتیاج دارید. برای شروع ساخت کاردستی کارتن رو مطابق شکل برش بزنید. برای هر منگوله به دو تکه کارتن احتیاج دارید که بابر اونها رو مقابل هم قرار بدید و بعد شروع به پیچیدن کامواها اطراف کارتن کنید. اگه میخواین گلوله نخی چند رنگ بسازید کامواها رو به ترتیب رنگ بپیچید. از این روش بیشتر برای ساخت میوه با کاموا استفاده میشه. بعد از پیچیدن کامل کامواها، به کمک قیچی لبه های کامواها رو برش بزنید تا فرم گلوله درست شه.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 29 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

آموزش تزیین سفره هفت سین جدید و متنوعی که در این مطلب قصد داریم معرفی نماییم کاملا به صورت خلاقانه و با استفاده از وسایل ساده چیده شده است و میتواند انتخاب مناسبی برای همه کسانی باشد که به دنبال جدیدترین ایده ها برای چیدن سفره هفت سین هستند. در ادامه با آموزش مرحله به مرحله و کلمل تزیین این سفره هفت سین خلاقانه و شیک همراه ما باشید و از ایده های مطرح شده نهایت استفاده را ببرید.

 

آموزش تزیین سفره هفت سین جدید و زیبا و چیدمان هفت سین :

همانطور که گفتیم در این مطلب قصد داریم به آموزش تزیین سفره هفت سین با روشی کاملا خلاقانه و ابداعی بپردازیم که با استفاده از آن می توانید متفاوت ترین سفره هفت سین را برای سال جدید داشته باشید. در چیدمان این سفره هفت سین از تنگ های شیشه ایی در سایز های مختلف به عنوان ظرف اصلی استفاده شده است و این تنگ ها بر روی مکعب های چوبی قرار گرفته است. در این طراحی سعی نموده ایم برای ایجاد تنوع سین های مورد نظر را بر روی تنگ ها قرار دهیم و همچنین برای اینکه ظروف خیلی ساده نباشد از گل های کریستالی برای تزیین آنها استفاده کرده ایم. در ادامه نمونه هایی از تزیین ظروف برای این سفره هفت سین را مشاهده می فرمایید.

آموزش تزیین سفره هفت سین


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 29 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

http://s4.picofile.com/file/7920766662/ba1297.jpg

بچه هاي پيش دبستاني سرشار از انرژي و شور هستند. اين وضعيت از

نظر رشد جسماني خوب است، زيرا دربرگيرنده ي حركات متناوب مجموعه

عضلات كوچك و بزرگي بوده كه عملكرد بهينه ي اين بخشهاي بدن را

موجب مي شوند.

 

در ابتدا مهارت هاي حركتي عضلات بزرگ رشد پيدا مي كنند. به همين

خاطر است كه بچه هاي، 3 و 4 ساله علاقه ي بيشتري به دويدن،پريدن،

رسيدن به هدف و جنب و جوش دارند تا يكجا نشستن و استفاده از

عضلات دستشان مثلا براي نقاشي يا بازي با اسباب بازي هاي كوچك.

بنابراين بهتر است كه براي هركدام از اين نوع فعاليتها زماني صرف شود.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 22 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

در ۳, مرداد ۱۳۹۲ توسط

بازی فکری ماز

صفحه رنگامیزی و اختلاف تصاویر اسباب بازی ها را در ادامه ببینید. بازی اختلاف تصاویر یکی از راه های خوب برای سرگرم کردن کودکان و افزایش دقت بچه هاست. این بازی به تقویت دقت و املای بچه ها  و نهایتا موفقیت های تحصیلی آنان منجر می شود.

 

در این تصاویر ۱۰ اختلاف وجود دارد ،  دور آن ها را خط بکشید.

 

بازی اختلاف تصاویر کودکان

بازی اختلاف تصاویر کودکان

بعد از پیدا کردن تفاوت عکس ها می توانید از برگه برای رنگامیزی استفاده کنید و از کودک بخواهید دو تصویر را دقیقا مثل هم رنگ کند.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 22 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد



 آموزش گام به گام نقاشی کارتونی خرگوش قهوه ای 

1-  با شکل های بدن کلی خرگوش رو می کشیم

نقاشی,آموزش نقاشی به کودکان آموزش گام به گام نقاشی کارتونی خرگوش قهوه ای  

 
2- اعضای صورت خرگوش رو می کشیم

   نقاشی,آموزش نقاشی به کودکان

نقاشی کارتونی خرگوش

 

3- صورت خرگوش رو کامل می کنیم


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 22 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

خلاقیت در کودکان,کودک خلاق

 رنگ‌آمیزی راه بسیار خوبی برای بروز خلاقیت بچه‌هاست. بهتر است والدین این اجازه را به کودکان بدهند که روش‌های مختلف رنگ‌آ‌میزی را امتحان کنند.در اینجا به چند مورد از رنگ‌آمیزی‌ها اشاره می‌کنیم.
رنگ‌آمیزی برجسته با نخ
* کاسه
* رنگ لعابی، مایع
* نشاسته مایع
*نخ
*کاغذ
برای این فعالیت، رنگ مایع را با نشاسته مایع، به مقدار مساوی، در کاسه مخلوط کنید. مقداری نخ در مایع فرو کنید، بعد آن ‏را روی کاغذ بیندازید. وقتی نقاشی خشک شد نشاسته باعث می‌‏شود نخ روی کاغذ بچسبد.
رنگ‌آمیزی قطره‏ ای
* کاغذ یا پاکت کاغذی قهوه‏ای، بریده و باز شده
*رنگ لعابی، مایع
* قطره‏چکان، قاشق یا نی
از کودک بخواهید با قطره‏ چکان، قاشق یا نی، رنگ لعابی


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 22 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

با کاموا سر یک اسب رو درست می کنیم

مقداری کاموای سفید رو دور یک کتاب بپیچید

بعد با نخ قرمز یک طرف را گره بزنید و کاموا را از کتاب در بیاورید.

کاردستی سر اسب با کاموا,کاردستی,کاردستی کودکانه

حالا با کاموای قرمز پوزه اسب رو بسازید

 کاردستی سر اسب با کاموا,کاردستی,کاردستی کودکانه

بعد با یک نخ دیگه یک گره بزنید سر اسب می شود

بقیه کاموا هم یال اسب

می توانید دو چشم متحرک هم برای این اسب زیبا بگذارید


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 22 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

نقاشی روی سنگ از فعالیتهای جالب و جذاب هنری برای کودکان و نوجوانان است که به سادگی در منزل قابل اجراست. این خانه ها از رنگ زدن و کشیدن نقاشی روی سنگ ها درست شده اند. 

 

شما می توانید این خانه های زیبا را برای تزیین اتاق کودکان و تکمیل و تغییر دکوراسیون اتاق بچه ها استفاده کنید.

 

آموزش نقاشی کودکان,نقاشی روی سنگ,آموزش نقاشی روی سنگ

 این نوع نقاشی برای سنین پیش دبستانی و مهد کودک تا نوجوانان و بزرگسالان مناسب و جذاب خواهد بود.

آموزش نقاشی کودکان,نقاشی روی سنگ,آموزش نقاشی روی سنگ


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 22 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

 تخم‌مرغ رنگی‌,رنگ کردن تخم مرغ برای عید,طرز رنگ کردن تخم مرغ

 بچه ها همیشه دوست‌دارند در همه کارهای بزرگ‌ترها شراکت داشته باشند. به طور مثال، برای عید نوروز و سفره هفت‌سین وقتی می خواهید تخم‌مرغ رنگی درست کنید، شک نکنید این وروجک های بسیار دوست داشتنی به سراغتان می آیند و می خواهند خودی نشان دهند.

برای اینکه هم هنرنمایی کرده باشند و هم از محصول نهایی ذوق زده شوند، نوعی تخم‌مرغ کودکانه آموزش داده‌ایم تا با همکاری فرزند خود برای سفره هفت سین امسال درست کنید.

غول‌چه‌های یک چشمی


وسایل موردنیاز
•    تخم‌مرغ
•    رنگ غذا
•    سرکه
•    آب
•    چسب قوی
•    چشم های عروسکی
•    کاغذ سفید
•    پانچ دایره ای بزرگ
•    کاغذرنگی
•    قیچی کاردستی


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 22 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

بازی های خلاق کودکان

 

آیا می دانید بازی های کودکان تاثیر بسیار زیادی بر هوش و استعداد آینده آنها خواهد داشت؟در این مقاله به شش نوع از این بازی ها می پردازیم


شن ‌بازی


وسایل مورد نیاز:جعبه شن یا رفتن به کنار ساحل


روش انجام کار:کودک دست‌هایش را داخل شن فرو می‌کند.وقتی خوب دست‌هایش پوشیده شد،از او بخواهید سعی کند تا انگشتان دو دستش از زیر شن‌ها همدیگر را بگیرند.همچنین از او بخواهید تا دست‌هایش را در زیر شن‌ها تکان بدهد.در مرحله بعد می‌توانید روی پاهای او را هم شن بریزید و همین فعالیت را با پاهایش انجام دهید.



اتوبوس،کشتی یا قطار


روش انجام کار:ممکن است برای عبور و مرور در شهر از یک وسیله نقلیه خاص استفاده کنید و از شیوه‌های دیگر استفاده نکنید.برای نمونه ممکن است با وسیله نقلیه شخصی به عبور و مرور بپردازید.اگر چنین است،یک روز به همراه کودک‌تان از وسایلی که معمولا از آنها


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 22 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد



طریقه ساخت جعبه کادو

 

اگر می خواهید کادوی تولد برای دوستتان آماده کنید، این جعبه کادو زیبا را درست کنید و هدیه خود را داخلش قرار دهید.

 وسایل لازم
 چند مقوای رنگی
خط کش
قیچی و کاتر
کاموای رنگی
پرگار

هدیه ای که می خواهید داخل بسته بندی بگذارید!

 مراحل ساخت

 کاردستی با مقوا,کاردستی با کاغذ

کاردستی جعبه کادو به شکل شکلات


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 12 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد


بفرمایید یک تکه کیک پارچه ای!


بچه های خیلی کیک دوست دارند. همیشه که نمی توان برایشان کیک خرید. برای سلامتی دندان هایشان ضرر دارد. به جیب پدر محترم هم فشار می آید. پس چاره چیست؟ اینکه یک کیک تزئینی برای آنها درست کنید تا با آن بازی کنند و بی خیال شیرینی فروشی و کیک های رنگارنگ بشوند.

,کاردستی های پارچه ای زیبا برای بچه ها کاردستی پارچه ای,بچه ها,کودک,رشد و تکامل کودک ، خلاقیت کودک

کاردستی های پارچه ای زیبا برای بچه ها کاردستی پارچه ای,بچه ها,کودک,


وسایل موردنیاز

•    فوم داخل مبل یا اسفنج با ضخامت 10 سانتی متر
•    45 سانتی متر پارچه نمدی سفید به عرض 130 سانتی متر
•    اسپری چسب فوم
•    ماژیک قابل حل در آب
•    قیچی زیگزاگ (دندانه دار)
•    تکه هایی از پارچه های نمدی: صورتی، هلویی و سبز روشن
•    روبان زیگزاگی صورتی و طلایی به عرض 1.2 سانتی متر
•    سوزن گلدوزی
•    چسب پارچه
•    مهره های رنگی (اختیاری)


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 12 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

 

سرگرمی کودکان, نقاشی کودکان, آموزش نقاشی به کودک,دنیای کودکانه

سرگرمی کودکان, نقاشی کودکان, آموزش نقاشی به کودک, نقاشی کردن نقاشی, نقاشی با آبرنگ, نقاشی با رنگ, خلاقیت, خلاقیت در کودکان,دنیای کودکانه

با یک تکنیک ساده کاغذ خود را با ابرهای بهاری تزیین کنید.


وسایل لازم
کاغذ یا مقوا
 اسفنج
  رنگ آکریلیک یا جوهر

مراحل ساخت
1- روی یک کاغذ طرح ابر را بکشید و آن را ببرید تا الگوی شما آماده شود.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 12 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

حتما تا به حال خانه های زیادی در دفتر نقاشیتان کشیده اید،اما این بار به صورت دیگری خانه بکشید و از آن لذت ببرید. پس بیشتر از این معطل نکنید و مداد و دفترتان را بیاورید.

 

اگر قسمت های قبلی که در مورد آشنایی با شکل ها بود را خوانده باشید، راحت تر می توانید این نقاشی را به سرانجام برسانید. مربع هایی را به صورت زیر بکشید. با این کار طرح را برای کشیدن یک مکعب آماده می کنید. که یادآور یک شکل حجم دار است.

 

خانه ای برای خود بکشید

 

 

 

اضلاعی را که این دو مربع را به یکدیگر وصل کرده است، باعث می شود تا یک مکعب تشکیل شود. خطوطی را که به صورت خاکستری مشخص شده است را کم رنگ کنید و تا جایی که می توانید


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 12 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

 معماهای کودکانه,سرگرمی کودکان

چیستان های کودکانه

 

مجموعه ای از چیستان های کودکانه برای سرگرمی و پرورش ذهن کودکان

 

چیستان 1: آن چیست که یک چشم و یک پا دارد؟

چیستان 2:  اون چیه که در رشت ، اوله در ورامین، دومه و در تهران سومه؟

 چیستان 3: آن چیست که سه چشم و یک پا دارد؟

 چیستان 4: اون چیه که در گوش و چشم هست ولی در دهان نیست؟

 چیستان 5: آن چیست که سر ندارد، کلاه دارد، یک پا دارد و کفش ندارد؟

چیستان 6:  اون چیه که هم رادیو داره وهم دریا؟

 چیستان 7: آن چیست که خیلی خطرناک است ولی اگر وارونه شود رام می شود؟


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 12 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

کشیدن نقاشی گل های بهاری با انگشت برای بچه ها و بزرگترها فعالیتی هیجان انگیز و جالب است و نتیجه این فعالیت هنری، در عین سادگی یک تابلوی نقاشی زیبا توسط کودکان خواهد بود.

برای این نقاشی کودکانه به مواد زیر لازم دارید
کاغذ نقاشی آبرنگ یا گواش
رنگ انگشتی یا رنگ گواش
ماژیک
خط کش

این فعالیت هنری علاوه بر کودکان، مناسب نوجوانان و بزرگترها هم می باشد و تابلوی نقاشی نهایی، می تواند هم سبکی کودکانه داشته باشد و هم مشابه نقاشی بزرگسالان باشد.

 

 

  ابتدا روی کاغذ چند خط با خط کش رسم کنید.

رنگ انگشتی,آموزش نقاشی با رنگ انگشتی

نقاشی گل سنبل با رنگ انگشتی

 

سپس انگشت خود را به رنگ انگشتی آبی آغشته کنید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 12 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد
ساخت دستبند های رنگی با چوب بستنی

دوست دارید یکسری دستبند رنگی بچگانه به سلیقه خودتان درست کنید؟ پس چوب بستنی هایتان را دور نریزید و با این خودآموز این کاردستی رنگارنگ را دنبال کنید.


وسایل لازم:

 

 

چوب بستنی

ظرف برای آب

چسب های رنگی یا نخ های رنگارنگ

نخ کنفی


مراحل ساخت:

ساخت دستبند های رنگی با چوب بستنی

چوب بستنی هایتان را داخل یک ظرف آب بگذارید تا خیس بخورند.

ساخت دستبند های رنگی با چوب بستنی

ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ چهار شنبه 12 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

۳۰ بازی که هر کودک قبل از ۱۲ سالگی باید انجام دهد!

در روزگاری نه چندان دور پاره شدن سر زانوهای شلوار پسربچه‌ها، لباس‌های گلی و خاكی، زمین خوردن‌ها، زخم‌ها و سر شكستن‌ها همه بخشی از نگرانی هر روزه پدر و مادرهایی بود كه صاحب فرزندان كوچك بودند اما با آمدن بازی ‌های كامپیوتری و رواج زندگی آپارتمان نشینی دیگر خبری از بازی‌های گذشته و هیاهوی كودكان نیست. کم تحرکی کودکان تا جایی پیش رفته كه متخصصان سلامت كودكان فهرستی از كارهایی را تهیه كرده‌اند كه كودكان باید تا قبل از رسیدن به 12 سالگی آنها را امتحان كرده باشند. .

1. بالا رفتن از درخت

2. چادر زدن در طبیعت

3. غلتیدن از روی یك تپه سرسبز

4. دویدن زیر باران

5. ساختن و به هوا فرستادن یك بادبادك

6. ماهیگیری با تور و قلاب

7. خوردن سیبی كه مستقیما از شاخه یك درخت جدا شده باشد

8. برف بازی كردن

9. كشیدن نقشه گنج

10. گل بازی كردن

11. ساختن سد برابر جریان آب

12. بازی كردن در شن‌های كنار دریا

13. پریدن از روی طناب (طناب بازی كردن)

14. خوردن توت فرنگی و تمشك در طبیعت


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 11 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

تفسیر نقاشی کودکان

تفسیر نقاشی کودکان 

خیلی جذابه که آدم از روی نقاشی های کودکش پی به احساسات درون او ببره!  اگه شما هم علاقه به تفسیر نقاشی های کودکانتونو دارین این مطلب کمکتون میکنه.

● نمادهای اصلی اندام‌ها

▪ سر
معرف مرکز شخصیت، قدرت فکری و عامل اصلی کنترل فشارهای درونی است. کودکان، همیشه سرهای بزرگ ترسیم می‌کنند؛ ولی اگر سر، زیاد بزرگ باشد، نشانگر آن است که من کودک، بیش از حد طبیعی است.


▪ صورت
چون بسیار اهمیت دارد، بیشتر تنها کشیده می‌شود. کودکان پرخاشگر، جزئیات آن را به حد اغراق‌آمیزی بزرگ، ترسیم می‌کند؛ در حالی که کودکان خجالتی، جزئیات را از نظر می‌اندازند و فقط دایرهٔ صورت را ترسیم می‌کنند.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 11 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

  سبزه عروسکی , سبزه آدمکی

آموزش درست کردن سبزه آدمکی یا آدمک سبزه به سر 

 

اگه به دنبال سبزه هفت سین جالب برای عید نوروز امسال هستید ، با ما همراه باشید تا روش درست کردن سبزه عروسکی  یا سبزه آدمکی برای سفره هفت سین  را آموزش بدهیم.

 

مواد لازم  برای درست کردن سبزه عید عروسکی :

یک لنگه جوراب نازک

قدری خاک خوب گلدان

قدری تخم شاهی یا تخم علف (چمن)

چند تکه کش نازک قیطانی

چشم عروسکی

چند تکه علف برای عینک

قیچی

آب

 


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 11 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

امروز تصمیم دارم ساخت کاردستی با بطری پلاستیکی رو بهتون یاد بدم تا بتونید توی خونه و با بطری های خالی که دارید کاردستی های جالبی درست کنید و از هنر و سلیقه تون بهترین استفاده رو ببرید و از این کاردستی ها در تزیین منزل و به عنوان دکوری استفاده کنید. با این آموزش زیبا و متفاوت همراهم باشید.

 

آموزش ساخت کاردستی با بطری:

درست کردن کاردستی با بطری کار خیلی راحتیه، شما میتونید توی خونه وبا کمی چسب وسایل و کاردستی های زیبایی بسازید و از اونها نهایت استفاده رو ببرید. یکی از این وسایل که توی خونه کاربرد زیادی هم داره ساخت گلدان با بطریه که به راحتی با یک بطری خالی و سی دی درست میشه و با یه اسپری طلایی یا نقره ایی زیباییش کامل میشه.

کاردستی با بطری

اینم چند نمونه گلدان دیگه که با بطری های خالی و یه کم هنر و خلاقیت ساخته میشه و همه جای خونه میتونید از این کاردستی ها استفاده کنی


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ یک شنبه 9 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد
,دکوراسیون, دکوراسیون داخلی, دکوراسیون بهاری,دکوراسیون، دکوراسیون منزل، دکوراسیون اتاق خواب، چیدمان منزل، دکوراسیون داخلی، دکوراسیون منزل 2015

دکوراسیون,دکوراسیون داخلی,دکوراسیون بهاری,بهار,درکوب,درکوب بهاری,تزیین خانه برای بهار,ایده هایی برای تزیین خانه برای بهار

 دکوراسیون بهاری خانه تان را با این درکوب های زیبا کامل کنید!!

 

درست کردن یک دکوراسیون بهاری زیبا یکی از بهترین راه ها برای تزیین خانه برای خوش  آمدگویی به فصل بهار است. این بار با این درکوب های ساده بهاری، بهار را به خانه تان بیاورید.

درکوبهای بهاری زیبا برای ورودی خانه تان درست کنید

 

 

,دکوراسیون, دکوراسیون داخلی, دکوراسیون بهاری,دکوراسیون، دکوراسیون منزل، دکوراسیون اتاق خواب، چیدمان منزل، دکوراسیون داخلی، دکوراسیون منزل 2015

 

یک درکوب بهاری با پرنده های بهاری درست کنید

شاخه های خشک درختان را جمع آوری کرده و همه را به یک اندازه کنید. با این شاخه های خشک 8 دسته چوب درست کرده و دوسر آن را با نخ گونی ببندید. تمام این 8 دسته را با چسب قطره ای به صورت 8 ضلعی به هم بچسبانید. چند پرنده مصنوعی انتخاب کرده و روی این شاخه بچسبانید.

 


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ یک شنبه 9 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

ویژگی های کودک شاد

کودکان موفق معمولاً کودکان شادی هستند

 

 شاد بودن یکی از بزرگترین هدایاست که کودک می تواند از والدین خود بگیرد. مطلب زیر به شما می گوید چطور به کودکانتان عزت نفس و رضایتمندی پایدار بدهید.

یکی از بزرگترین هدایایی که والدین می توانند به کودکان خود بدهند توانایی و استعداد شاد شدن است. البته بین خوشحالی و شادی لحظه ای- مثلاً دادن یک اسباب بازی جدید یا یک سبد پراز تنقلات به کودک- و خوشحالی و رضایتمندی پایدار، تفاوت عمده ای وجود دارد. مطمئناً کودکان دوست دارند تفریح کنند و مانند بزرگترها نیازمندند تا عمیقاً احساس خوشبختی کنند. اما شادی واقعی مطلب قابل تعمق تری است و آن روح فرزند شما را تحت تاثیر قرار میدهد و در او این حس را بوجود می آورد که همه چیز دنیا خوب است.

متخصصان معتقدند، کودکان شاد ویژگی های مشخصی دارند، از جمله: عزت نفس، خوش بینی و خویشتن داری. چنانکه خواهید دید، ایجاد و پرورش این ویژگیها بسیار ساده تر از آنست که تصور کنید، در اینجا 11 روش ذکر شده تا به فرزندتان کمک کنید دید مثبتی به زندگی داشته باشد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ یک شنبه 9 اسفند 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

خورشید از کجا می آید؟ کجا می رود؟»، «پرنده ها چه جوری آواز می خوانند؟ چه طوری لانه می سازند؟»، «آدم ها چرا می میرند؟»، «چرا نوزاد گریه می کند؟» کودکان هر روز از شما ده ها پرسش می کنند. گرچه این پرسش ها گاهی حوصله تان را سر می برند، بیشتر پدر و مادر [...]


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 12 بهمن 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

کاردستی پرچم

در این نوشته دو کاردستی خلاقانه و جدید  برای پرچم و نقشه ایران آموزش داده شده است. این کاردستی برای تزیین مدرسه، تزیین کلاس درس و مهد کودک یا آموزشگاه ها برای مناسبتهای ملی مانند بیست و دو بهمن و دهه فجر مناسب است.

 

کاردستی بزرگ پرچم ایران با نقاشی با کف دست بچه ها ( کاردستی / نقاشی گروهی )

برای این کاردستی به مقداری رنگ گواش سبز و قرمز و یک مقوای سفید بزرگ نیاز دارید.

مقوای سفید را روی میز بگذارید و از بچه های کلاس بخواهید کف دستانشان را به رنگ آغشته کرده و در محل مورد نظر بزنند.

درست کردن این پرچم بزرگ برای بچه بسیار هیجان انگیز خواهد بود . از این پرچم برای تزیین راهرو های مدرسه یا کلاس درس می توانید استفاده نمایید. نوشته الله وسط پرچم را هم می توانید با ماژیک یا مداد شمعی قرمز بکشید.

کاردستی پرچم

کاردستی پرچم


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 8 بهمن 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد
,پرورش خلاقیت کودک, پرورش خلاقیت, خلاقیت در کودکان,رشد و تکامل کودک

پرورش خلاقیت کودک, پرورش خلاقیت, خلاقیت در کودکان, کودک خلاق, راههای پرورش خلاقیت, راهکارهای پرورش خلاقیت, خلاقیتهای هنری کودکان

پرورش خلاقیت یک شخص در واقع خیلی جالب و ساده است باید سعی کنید :
۱- بچه ها را به سمت دو چیز تشویق کنید ، یکی از طرح ریزی برای برنامه ها مهارتهای - هنری و ادبی در مورد خود جوش بودن و داشتن انگیزه از طرف آنها ، کار هنری یک کشف و خلاقیت فردی است که هر کدام از کودکان باید خودشان این کار را انجام دهند . مکانی را به عنوان مرکز فعالیت هنری در آشپزخانه یا اتاق نشیمن خود در نظر بگیرید . به این ترتیب کودکان می توانند این خلاقیت ها را تخلیه کنند

۲- کودکان را به خلق آثاری که به روش های جدید و ابتکاری به وجود می آیند ، تشویق کنید . و انتظار نداشته باشید کارهای هنری آنها شبیه نمونه هایی باشد که دیگران انجام داده اند . آنها را تشویق کنید تا به روشهای جدید خودشان این مهارتها را به دست آورند . به آنها بگویید ( من منتظرم ببینم ، چه اتفاقی می افتد اگر ... ) این جمله را آنها با توجه به تخیلاتشان می سازند .


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 8 بهمن 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

لطیفه

 

طوطی سیاه

از آقا کلاغه می پرسند: اسمت چیست؟

کلاغه گفت: طوطی.

پرسیدند: پس چرا رنگت سیاه است؟

گفت: آخه توی زغال فروشی کار می کنم.

 

جواب غلط

پدر: پسرم امتحان ریاضی ات چطور بود؟

پسر: یکی از جواب ها را غلط نوشتم.

پدر: عیبی ندارد. پس بقیه سوال ها را درست حل کردی؟

پسر: نه، چون اصلا وقت نکردم به بقیه ی سوال ها نگاه کنم.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 8 بهمن 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد
,[categoriy]

 

 ساخت پنگوئن با بطری پلاستیکی

 

آموزش ساخت پنگوئن با بطری پلاستیکی

 

 برای ساخت این پنگوئن زیبا به بطری پلاستیکی ، مقوای زرد ، کاغذ رنگی سیاه ، کاغذ سفید و مقداری چسب مایع نیاز دارید ( برای ساخت چند پنگوئن در سایزهای مختلف به اندازه های مختلفی از بطری نیاز است ).

 

,[categoriy]

 

بطری پلاستیکی را بشویید و کناری قرار دهید تا خوب خشک شود ، بخش در بطری را جدا کنید و دور بیندازید ، از مقوای زرد دو تکه برای پاهای پنگوئن همانند شکل برش بزنید سپس نصف پاها را در زیر بطری قرار دهید و چسب بزنی


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 8 بهمن 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 اسب,کشیدن نقاشی اسب,اسب کارتونی

 در گام اول از خطوط و شکل های کمکی استفاده می کنیم تا طراحی شکل اصلی برامون راحت تر بشه.

  اسب,کشیدن نقاشی اسب,اسب کارتونی

 اسب,کشیدن نقاشی اسب,اسب کارتونی

 


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 8 بهمن 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

 

,چیستان, چیستان‌ کودکانه, سرگرمی کودکان,دنیای کودکانه ، سرگرمی کودک

چیستان, چیستان‌ کودکانه, سرگرمی کودکان, چیستان‌های خواندنی, لطیفه های کودکانه, سایت سرگرمیکودکان, چیستان برای کودکان, معمای کوذکلنه, معما برای کودکان

1- اون چیه که در رشت ، اوله در ورامین دومه و در تهران سومه؟

2- اون چیه که در گوش و چشم هست ولی در دهان نیست؟

3- اون چیه که اگه از بالای یک کوه پایین بیفته نمی شکنه ولی اگه توی آب بیفته، می شکنه؟

4- اون چیه که خیلی تیغ داره ولی نه ساقه، نه برگ و نه ریشه داره؟

5- اون چیه که در ثانیه یک بار، در دقیقه هم یک بار ظاهر می شود ولی در ساعت اصلا ظاهر نمی شود؟

6- اون کدوم جزیره ی ایرانیه که اگر سر و ته اش بکنی میشه تکلیف دانش آموزان؟

7- آن چیست که برگ های زیادی دارد اما ساقه ندارد؟

8- کدام کلیدی است که هیچ دری را باز نمی کند؟

9- آن چیست که هم در آشپزخانه است و هم در اتومبیل؟

10- شهری که در آخرش ماده ی خوشبو دارد؟


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 8 بهمن 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

دوران کودکی جزء مهمترین دوران زندگی یک فرد به حساب می آید ، بسیاری خاطره هایی زیبا از دوران کودکی خود و بازی های بچه گانه خود دارند ، این دوره از زندگی به دلیل تحرک های بسیار و شادابی بیش از حد و قدرت یادگیری فراوان در این سنین  این سوال را در ذهن پدر و مادر به وجود می آورد که آیا بهتر نیست قبل از مدرسه و شروع دوره دبستان و پیش دبستانی فرزندمان بتواند خواندن و نوشتن را یاد بگیرد . در ادامه میخواهیم در قسمت سایت کودک آکاایران به این سوال از دید یک کارشناس توضیح بدهیم با ما همراه باشید تا جواب این سوال را بیابید.

آموزش به کودکان,آموزش به کودکان 3 ساله,آموزش به کودکان پیش دبستانی

آموزش به کودکان,آموزش به کودکان 3 ساله,آموزش به کودکان پیش دبستانی,آموزش به کودک یک ساله,آموزش به کودکان زیر 2 سال,آموزش الفبا به کودکان,آموزش به کودک,آموزش به کودکان اوتیسم,آموزش به کودک 2 ساله,یادگیری الفبا قبل از مدرسه,آموزش الفبا قبل از مدرسه,

آموزش الفبا به کودکان

کودک 5 ساله ای دارم که علاقه زیادی به یادگیری دارد. آیا می توانم با توجه به این که هنوز به مدرسه نمی رود، خودم در خانه الفبا را به او آموزش دهم؟ در ضمن او بسیار پر تحرک است طوری که من یا پدرش نمی توانیم هم پایش بازی کنیم، در این مواقع چه باید کرد؟!

ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 8 بهمن 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

 

قصه ی شیر وآدمیزاد, قصه کودکانه, قصه,رشد و تکامل کودک

قصه ی شیر وآدمیزاد, قصه کودکانه, قصه, قصه برای کودکان, شعر برای کودکان]داستان های کودکانه, داستان برای کودکان, قصه آمورنده کودکان,رشد و تکامل کودک,رشد و تکامل کودک,رشد و تکامل کودک,رشد و تکامل کودک,رش

 یکی بود یکی نبود ، غیر از خدا هیچکس نبود.
یک روز شیر در میدان جنگل نشسته بود و بازی کردن بچه هایش را تماشا می کرد که ناگهان جمعی از میمونها و شغالها در حال فرار به آنجا رسیدند. شیر پرسید: « چه خبر است؟» گفتند: « هیچی، یک آدمیزاد به طرف جنگل می آمد و ما ترسیدیم.»


شیر با خود فکر کرد که لابد آدمیزاد یک حیوان خیلی بزرگ است و می دانست که خودش زورش به هر کسی می رسد. برای دلداری دادن به حیوانات جواب داد:


« آدمیزاد که ترس ندارد.»


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 8 بهمن 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

مطابق شکل های زیر به ترتیب به کودک خود بیاموزید به راحتی یک جوجه بکشد.

 آموزش نقاشی جوجه,نقاشی جوجه,آموزش نقاشی

آموزش نقاشی جوجه,آموزش نقاشی

  آموزش نقاشی جوجه,نقاشی جوجه,آموزش نقاشی

آموزش نقاشی جوجه,آموزش نقاشی

  آموزش نقاشی جوجه,نقاشی جوجه,آموزش نقاشی


ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 17 صفحه بعد