دسته-گل-با-کاغذ-و-کاغذکشی-(8) با رسیدن فصل بهار و به بار نشستن شاخ و برگ درختان ، گلها هم بیشتر از هر وقت دیگر زیبایی خود را به تماشا می گذارند . در این پست از سایت نازک آموزش ساخت یک کاردستی بهاری به نام کاردستی سبد گل بهاری را برایتان آورده ام . امیدوارم که بپسندید و فرزندتان را به ساخت آن ترغیب کنید .

 

 

 

 

مواد و وسایل مورد نیاز برای ساخت دسته گل بهاری :

چسب

قیچی

کاغذرنگی

کاغذکشی

دسته-گل-با-کاغذ-و-کاغذکشی

روش کار :

کاغذ آچهار سبز رنگ که در واقع برگ گلهای سبد گل را تداعی می کند روی هم تا بزنید و خطوطی به موازات هم روی آن ایجاد کنید که فاصله ی آن ها از هم یک سانتی متر باشد . یک کاغذ کشی را هم دو لا کنید و باز هم مثل کاغذ خطوطی موازی هم روی آن برش بزنید . سبد را هم از کاغذی به رنگ دلخواه هر طور که دوست دارید برای دسته گل بسازید . این سبد می تواند قیفی شکل هم باشد .

دسته-گل-با-کاغذ-و-کاغذکشی-(1)

کاغذ کشی ریش ریش را روی کاغذ بگذارید و قسمتی که برش نخورده را چسب بزنید تا به هم بچسبد .

دسته-گل-با-کاغذ-و-کاغذکشی-(2)

سپس کاغذ را لوله کنید و برای محکمی کار از چسب در این قسمت کمک بگیرید . برای پوش بیشتر کار می توانید حلقه ی های کاغذی ایجاد شده را قیچی کنید و یا این که بعضی را قیچی کنید و بعضی را مثل قبل نگه دارید .

دسته-گل-با-کاغذ-و-کاغذکشی-(3)

روش ساخت گل های کاغذی با استفاده از یک کاغذ مربعی شکل کوچک را در تصویر زیر مشاهده می کنید . از پانچ استفاده کنید و دایره های کوچک ایجاد کنید و در وسط گلهای رنگی بچسبانید .

دسته-گل-با-کاغذ-و-کاغذکشی-(4)

گل ها را در کف دستتان بگذارید و با ته خودکار یا مداد به ان ها فشار وارد کنید تا گلبرگ ها کمی حالت ایستاده به خود بگیرد و فرم لازم را به دست آورد .

دسته-گل-با-کاغذ-و-کاغذکشی-(5)

حالا گل ها را به برگ ها بچسبانید .

دسته-گل-با-کاغذ-و-کاغذکشی-(6)

دسته گل را در سبد بگذارید و از این کاردستی بهاری زیبا لذت ببرید .

دسته-گل-با-کاغذ-و-کاغذکشی-(8)