کاردستیهای جالب با چوب بستنی
بنفشه
کودکان نوآموزان مربیان پیش دبستانی
نگارش در تاريخ پنج شنبه 15 بهمن 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

بستنی همیشه طرفداران زیادی دارد و وقتی بستنیهایی که چوب دارند را نوش جان میکنید ، بعضی افراد چوب آن را نگه داشته و بعضی دیگر به سطل زباله میاندازند. برای هردو گروه پیشنهاد میکنم که با این موارد بیشترین و بهترین بهره را بگیرید. در سرزمین آریایی تلاش شده تا از دور ریختنیها بیشترین استفاده شود و گاهی استفاده از آنها موجب پر شدن اوقات فراغت شده و به یک سرگرمی و حتی یک منبع درآمد فوق العاده تبدیل میشوند.

 

چوب بستنی

 

خانه با چوب بستنی: برای کل خانه از چوب بستنی کامل و برای قسمت نرده و پلکان از چوبها دونیم شده استفاده شده. برای سهولت کار، چوبهای دیوارها و کف را روی یک تکه مقوا با تعداد مساوی بچسبانید و مقوا را از گوشه ها تا زده و به دیوارهای چهار طرف خانه تبدیل کنید. نرده هارا روی چوب کامل بچسبانید و قسمت سقف شیب دار را ابتدا روی مقوا چسبانده و از وسط تازده و قسمت دیوارها را بصورت مساوی از دو طرف با یک قیچی کوتاهتر و قسمت مثلثی دیوار ها را نیز اندازه زده و دوطرف روبروی هم مثلثی شکل را نیز برش زده و سقف را روی خانه قرار دهید.

 

چوب بستنی

 

فرشته با چوب بستنی: با استفاده از 5 چوب بستنی ، و قرار دادن آنها مطابق تصویر ، و پوشش دادن با پارچه ، این فرشته زیبا را بدست آورید.

 

چوب بستنی

 

قاب عکس : با چوبهای بستنی که روی هم قرار داده و از هر تقاطع به هم چسبانده اید برای رویه و از چوبهای قرار داده شده روی هم با کمی بیرون زدگی، این قاب را تهیه نمائید و به دلخواه و یا با استفاده از سایر آموزشهای سرزمین آریایی، تزئین نمائید. برای قراردادن عکس، گوشه بالایی را چسب نزده و آزاد بگذارید و سه گوشه دیگر را با چسب بچسبانید.

 

چوب بستنی

 

صندل با قاشق بستنی: با پوشاندن قاشقها با پارچه های رنگی و استفاده از روبانهای باریک و ... برای قسمت رویه ، این صندلهای جالب را تهیه نمائید.

 

چوب بستنی

جاقلمی : مانند طرح خانه، روی مقوا چوبها را بچسبانید و رول کرده و توجه داشته باشید که قسمت داخلی جاقلمی، از قرار دادن چوبها بالاتر از قسمت بیرونی روی مقوا ، تهیه شده و برای پایه نیز روی مقوا به تعداد دلخواه چوبها را بچسبانید ( میتوانید چوبها را بدون استفاده از مقوا در 3 ردیف روی هم بچسبانید ) واز چوبهای دونیم شده از قسمت عرض، که به هم چسبیده اند،جهت تعیین مکان هر وسیله استفاده نمائید( مانند جای مداد پاکن). برای تزئین نیز چوب بستنی را از طول به دونیم کرده و با ستاره ها و قلبها و ... موجود در سرزمین آریایی و یا روبان تزئین نمائید.

 

چوب بستنی

 

خانه سرخ پوستی : کفه و نرده ها را مطابق آموزش خانه تهیه و برای چادر از پارچه های آهار دار و یا مقوا استفاده و درختها را با کاغذ مطابق آموزشهای سرزمین آریایی تهیه نمائید. برای چمن هم از پارچه یا مقوا و یا فوم و... استفاده نمائید.

 

چوب بستنی

 

گل : برای ساقه از چوب بستنی و برای گلبرگها از کاغذ رنگی یا فوم استفاده نمائید.

 

چوب بستنی

 

جامدادی : مانند جاقلمی روی مقوا چسبانده و رول کنید و میتوانید چوبها را قبل از چسباندن ، رنگ کرده . با مهره های رنگی یا روبان و ... تزئین نمائید.

 

چوب بستنی

 

سه پایه نقاشی: با 4 عدد چوب بستنی که بصورت حرف A لاتین ، به هم چسبانده شده اند و یک چوب برای تکیه گاه و یک تکه مقوای رنگی تزئین شده و یک کاغذ با نقاشی کودک یا... این سه پایه زیبا را تهیه نمائید. (میتوانید بعنوان قاب عکس نیز استفاده نمائید.)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: