نکاتی کوتاه درباره پرورش خلاقیت کودک
بنفشه
کودکان نوآموزان مربیان پیش دبستانی
نگارش در تاريخ پنج شنبه 8 بهمن 1394برچسب:, توسط افسانه بازشاد

۱- بچه ها را به سمت دو چیز تشویق کنید ، یکی از طرح ریزی برای برنامه ها مهارتهای - هنری و ادبی در مورد خود جوش بودن و داشتن انگیزه از طرف آنها ، کار هنری یک کشف و خلاقیت فردی است که هر کدام از کودکان باید خودشان این کار را انجام دهند . مکانی را به عنوان مرکز فعالیت هنری در آشپزخانه یا اتاق نشیمن خود در نظر بگیرید . به این ترتیب کودکان می توانند این خلاقیت ها را تخلیه کنند

۲- کودکان را به خلق آثاری که به روش های جدید و ابتکاری به وجود می آیند ، تشویق کنید . و انتظار نداشته باشید کارهای هنری آنها شبیه نمونه هایی باشد که دیگران انجام داده اند . آنها را تشویق کنید تا به روشهای جدید خودشان این مهارتها را به دست آورند . به آنها بگویید ( من منتظرم ببینم ، چه اتفاقی می افتد اگر ... ) این جمله را آنها با توجه به تخیلاتشان می سازند .

۳- به کودکان اعتماد به نفس بدهید تا بتوانند ، توانایی های خود را بروز دهند . اگر از شما خواستید که ( با هم کار کنیم ) به آنها بگویید که دوست دارید ببینید که خودشان چه کار می کنند . اما انتظار نداشته باشید کاری که کودکان خلق می کنند شبیه به کار بزرگسالان باشد . بچه های کوچک دارای تازگی و خلاقیتهای خاص و مخصوص به خود هستند .

۴- در لذت بردن و پردازش بر روی خلاقیتهای هنری بیشتر از نتیجهٔ آنها تاکید کنید . خصوصیات زیباشناسی و هنری کار کودکان مهمتر از بیان و ابراز خلاقیتهای آنها نمی باشد .

۵- با به نمایش گذاردن کارهای هنری کودکان می توان در پرورش خلاقیت و استعداد آنها موثر بود و با ابراز عقیده در مورد آن ها سطح کارهایشان را بالا ببرد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: