موضوعات اصلی در آموزش پیش دبستانی
بنفشه
کودکان نوآموزان مربیان پیش دبستانی
نگارش در تاريخ دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 --  هوش درون فردی 

کودک باید هیجانات درون خود را بشناسد و با خودش آشنا شود شادی ،ترس ،عشق،تنفر را بتواند تشخیص دهد (شناخت هیجانات درونی)

--  
هوش بین فردی
باید بتواند هیجانات فرد متقابل رابشناسد ،این یکی مهمترین قدمها در ارتباطات بین افراد است.اگر ما هوش بین فردی نداشته باشیم ذر ارتباطلت دچار ناراحتی ودر نهایت تنزل می گردیم ،هوش درون فردی بین فردی می گوید چه زمانی حرف بزنیم و چگونه حرف بزنیم .

--  
هوش اجتماعی
اگر هوش درون فردی و هوش بین فردی در کودکی کار شود هوش اجتماعی فرد بالا می رود و ارتبط خوبی یا افراد اجتماع برقرار می کند و همین باعث کمال خواهد شد.

--  
مهارت حل مسئله
افرادی هستند که بسیار تحصیلکرده و به ظاهر فهمیده ولی نمی توانند حل مسئله کنند ودچار بحران می شود ولی گروهی اندیشیدن را آموخته اند می توانند حل مسئله را به خوبی انجام دهند

--  
تولید مسئله 
انسان فرا خلاق مسئله را تولید می مند سپس آن را حل می کند مثل نیوتن که سقوط سیب را تولید وسپس علت آن را حل نمود . در آموزش پیش از دبستان باید به کودکان یاد داد دقیق باشند و به نکات زیر توجه کنند.

--  
تصمیم گیری
کودک با اعتماد به نفس بالایی که پیدا می کند باید توان تصمییم گیری در مواقع حساس را بدست آورد.

--  
مهار هیجانات
تا زمانی که اسیر هیجانات هستیم نمی توانیم درست زندگی کنیم مهار هیجانات در دوران پیش از دبستان بسیار راحت تر است تا دوران بلوغ وپس از بلوغ

--  
عزت نفس
باید به کودکان آموزش داد که خود را واقعی ببینند نه بسیار پایین نه بسیار بالا هردو باعث مشکلاتی در آینده
می شود.
-- 
تثبیت شخصیت
من هم وجود دارک وهستم این باید برای فرد نه بصورت افراط و تفریط بلکه بصورت منطقی تثبیت شود. آموزش در دوران کودکی مثل کندن سنگ است که بیاد می ماند ولی در بزرگسالی هرگز به اینصورت باقی نخواهد ماند.

--  
روش تاثیر گذاری
باید پاسخ دادن را به اویاد بدهیم نباید کم جرات باشد،باید جرات سئوال کردن را بدست آورد با این روش تفکر کودک واگرا می شود و فقط یک مسیر ذهنی را طی نمی کند و در نهایت بهداشت روانی برای او پدید می آید.
اگر کودکی دارای این مهارتها بشد می تواند از هوش ،خلاقیت، استعدادها ودانش ومهارت خود ،به نحو احسن استفاده نماید و اگر این مهارت را نیآموخته باشد ،از دانش خود هم نمی تواند درست استفاده کند.

مثال(1): اگر فردی برای آزمون مطالب مو به مو خوانده باشد و کاملا مطالعه داشته باشد ولیکن نتواند هیجانات
خود را کنترل کند ،مطمئنا هل می شود و اصلا نمی تواند آموزش فرا گرفته را منعکس کند واینچنین حق او ضایع
می گردد.

مثال(2) اگر فردی دانش فراوان داشته باشد و این مهارتها را آموزش ندیده باشد ، درموقع برخورد با یک فرد در سطح پایین تر که چند حرف نا مربوط می زند او هم دانش خود را فراموش کرده و همسطح او می شود و پاسخ نامربوط می دهد و غیره.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: