بنفشه
کودکان نوآموزان مربیان پیش دبستانی
نگارش در تاريخ دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 به کمک روش های زیر خوانندگان نوجوان بی علاقه به خواندن را به شور و شوق آورید:

  •  سعی کنید تا مطالبی را که کودکانتان ممکن است به خواندن آن ها علاقه داشته باشند بیابید. از موضوع های مورد علاقه آن ها و همچنین مطالب سرگرم کننده به عنوان نقطه شروع برای مطالعه استفاده کنید.
  • مواد خواندنی گوناگونی مانند کتاب، مجله و حتی بروشور های رنگارنگ تبلیغاتی را در نقاط متفاوت منزل جایی که به چشم بیایند،‌ قرار دهید.
  • کشف کنید که چه چیزهایی توجه فرزند شما را به خود جلب می کند، حتی اگر کودک تنها به تصویر های کتاب ها نگاه می کند. به تدریج بر روی این علائق آن ها  کار کنید، متن های  کوتاهی را با صدای بلند برای کودک تان بخوانید یا مواد خواندنی بیشتری در پیوند با موضوع های  مورد توجه اش در اختیارش قرار دهید.
  • بگذارید تا کودک شاهد لذت بردن شما از مطالعه در وقت های بیکاری شما  باشد.
  • کودک خود را به صورت منظم به کتابخانه ببرید. با هم به جست وجو در بخش مخصوص کودکان بپردازید.  از کتابدار بخواهید تا کتاب یا نشریاتی  را که ممکن است کودک تان از آن ها لذت ببرد به شما معرفی کند.

ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 اگر شما کتاب را بیش از اندازه به چشمانتان نزدیک کنید، فقط ماهیچه های چشمتان را خسته کرده اید و اصلاً قادر به خواندن نخواهید بود. لازم است بین پدر و پسر هم فاصله یی وجود داشته باشد تا پسر بتواند رشد کرده و عاقل ترین باشد!

۱) دوست او باشید.

۲فرصت عرضه ی بیشتری به او بدهید.

۳او را مستقل بار بیاورید.

۴از او یک «قهرمان» بسازید.

۵) کتاب های خوب بخوانید.

۶) دوستان خوبی برای خود برگزینید.

۷) از اشتباهات او چشم پوشی کنید.

۸) برای او وقت بگذارید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 نكاتی در زمینه رفتار با كودكان پیش دبستانی
نكاتی در زمینه رفتار با كودكان پیش دبستانی و اول ابتدایی

جدا شدن از آغوش گرم مادر و پدر و آغاز زندگی مستقل و ورود به جامعه ای بزرگتر از خانه ، برای اكثر بچه ها سخت و دشوار است و همراه با دلهره و ترس و اضطراب است ، اما چاره ای نیست. راهی است كه باید همه آن را طی كنند. البته برای پدر و مادر هم سخت است. باید فرزندشان را در مدرسه بگذارند و تنها به خانه بازگردند. شش تا هفت سال لحظه به لحظه با هم بودن و وابستگی ، اكنون دور شدن از یكدیگر، آن هم به مدت سه تا چهار ساعت در روز….
اما آیا می توانیم به خاطر این احساسات فرزندمان را به مدرسه نبریم ؟ امكان ندارد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 يکي از اصول مهم تعليم و تربيت، تطبيق فعاليتهاي آموزشي و تربيتي با ويژگيهاي شناختي، جسماني و عاطفي کودک مي باشد. تعليم و تربيتي که مبتني بر اين موارد نباشد، نمي تواند به اهداف مورد نظر دست يابد.

ويژگيهاي کودکان را به سه دسته جسماني، شناختي و عاطفي تقسيم بندي نموده اند:

ویژگیهای جسمانی:کودک پيش دبستاني بين پنج تا شش سال، استخوانهاي نرم و انعطاف پذيري دارد، هنوز مهارت کافي در استفاده از ماهيچه هاي کوچک پيدا نکرده است، منظور از ماهيچه هاي کوچک، انگشتان کودک است، در انجام فعاليتهاي بدني، از کل بدن خود استفاده مي کند و مي توان گفت: رشد کودک از عضلات بزرگتري، مثل ماهيچه هاي دست، پا و حرکات عام آغاز شده و به حرکات خاص و عضلات کوچکتر پيش مي رود، به تدريج بيناين عضلات هماهنگي لازم صورت مي گيرد ( از طريق ميه ليني شدن تارهاي عصبي ) و قلب کودک در اين مرحله سني، خيلي سريعتر از مراحل قبل رشد مي نمايد.

 ويژگيهاي شناختي و عاطفي کودک پيش دبستاني، بسيار مهم و با اهميت است و بر اساس آنها، مي توان روشهاي تربيتي و محتواي درسي را مشخص نمود 


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 واحد کار آشنایی با فصل بهار


اهداف:

1-
آشنایی با فصل بهار به عنوان فصل رویش و تحول در طبیعت و مقایسه آن با سایر فصول

2-
آشنایی با میوه ها و گلهای بهاری

3-
پروژه شناخت فواید خورشید و تاثیر آن در طبیعت

4-
چگونگی تشکیل آب رودخانه ها و دریاها

5-
پروژه باغبانی و توجه به گلها و گیاهان

فعالیتها :

فعالیتها :


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 E       به هنگام حضور و غياب به نحوه بازي بعد از سلام و احوالپرسی مربي با استفاده از توپ پلاستيكي و گفتن نام هر دانش آموز توپ را به سوي آنها پرتاب مي‌كند و دانش آموز با گرفتن توپ حاضر بودن خود را اعلام مي‌كند و توپ را به سمت مربي برمي‌گرداند.

E       مربي با نام بردن دانش‌آموز آنها را تقليد صداي حيوانات وجود خود را اعلام نمایند.

E       با استفاده از مداد و زدن به نيمكت دانش‌آموزان آهنگ دلخواه بسازند. و وجود خود را اعلام كنند. 

(هدف ايجاد ريتم‌هاي مختلف)

E       براي نظافت ناخن‌ها همه دست خود را ببينند و روي سر بگذارند اگر ناخنشان بلند است دست‌ها را مشت كنند و اگر ناخن‌ها كوتاه باشد دست‌ها را باز كنند و به صورت پروانه دست بزنند و حركت كنند.

E       براي آموزش مسواك زدن با خواندن شعر و انجام حركات آن را آموزش مي‌دهيم.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 موضوعات اصلی در آموزش پیش از دبستان
--  هوش درون فردی 
کودک باید هیجانات درون خود را بشناسد و با خودش آشنا شود شادی ،ترس ،عشق،تنفر را بتواند تشخیص دهد (شناخت هیجانات درونی)

--  
هوش بین فردی
باید بتواند هیجانات فرد متقابل رابشناسد ،این یکی مهمترین قدمها در ارتباطات بین افراد است.اگر ما هوش بین فردی نداشته باشیم ذر ارتباطلت دچار ناراحتی ودر نهایت تنزل می گردیم ،هوش درون فردی بین فردی می گوید چه زمانی حرف بزنیم و چگونه حرف بزنیم .

--  
هوش اجتماعی
اگر هوش درون فردی و هوش بین فردی در کودکی کار شود هوش اجتماعی فرد بالا می رود و ارتبط خوبی یا افراد اجتماع برقرار می کند و همین باعث کمال خواهد شد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 طبیعی است که کودکان پیش دبستانی فعال، بی توجه، تکانشی و حواس پرت باشند اما کودکانی که مبتلا به بیش فعالی تشخیص داده می شوند سطح فعالیت آنها از این فعالیت طبیعی بسیار بالاتر است. برخی وضعیتها و نیز برخی غذاها می توانند وضعیت این کودکان را تشدید کنند. یافتن ابزار یادگیری مناسب به این کودکان کمک خواهد کرد در خانه و نیز در مدرسه کارها و تکالیف را به نحو بهتری انجام دهند.

بر اساس ویراست چهارم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، والدین یا معلمان باید شش مورد از نه مورد رفتار مشکل ساز را در کودک تایید کنند تا تشخیص بیش فعالی در یک کودک داده شود. ضمنا این نشانه ها باید استمرار داشته باشد و قبل از ۷ سالگی بروز کرده باشد ضمن اینکه دفعات و فراوانی این رفتارها بیش از دفعات و فراوانی آن در کودکان همسن فرزند شما باشد.


ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 ... 90 91 92 93 94 ... 99 صفحه بعد