بنفشه
کودکان نوآموزان مربیان پیش دبستانی
نگارش در تاريخ سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

کاردستی گل کاغذی

کاردستی گل کاغذی

 

وسایل مورد نیاز:

1- برگه A4 سفید

2- چسب نواری

3- مداد

4- قیچی

5- سیم های تزیینی پرز دار رنگی

کاردستی گل کاغذی

 

ابتدا دست خود را روی برگه گذاشته و دورالگو دست خود را با مداد بر روی کاغذ بکشید،3 بار این کار را انجام دهید که 3 الگو بدست آورید.سپس دور آن را با قیچی ببرید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 معمای شماره 1

در کاف هست در قاف نیست! در لام هست در میم نیست! در غین هست در عین نیست!

معمای شماره 2

آن چیست که بی زبان سخن می گوید، از قول من و تو قصه ها می گوید، با آنکه در او نیست نه دندان و لب، بی پرده ز کار این و آن می گوید.

معمای شماره 3

آن چیست که بی علم و دانش تمام اشیا را همان گونه که هست به ما نشان می دهد.

معمای شماره 4

چه پرنده ای است که اگر نامش را برعکس کنیم نام پرنده ی دیگری می شود.

معمای شماره 5

همیشه در آسمان است ولی پر ندارد گریه می‌کند ولی چشم ندارد؟

معمای شماره6

اگر باشدکور است واگر نباشد کر است.

معمای شماره7

آن کیست که همه جا می‌رود، ولی از خانه‌اش بیرون نمیرود؟

 

پاسخ ها

1. کلاغ

2. کتاب

3. آئینه

4. زاغ، غاز

5 . ابر

6. حرف "و"

7. لاک پشت

نگارش در تاريخ سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

بچه خوب تمیزه
پاکیزگی

 

نگاه گنید به این پسر

چه قدر کثیفه دست وپاش!

اون از حموم بدش میاد

در میره از دست باباش

چه قدر کثیفه این اتاق!

چه بویی داره پیف وپیف!

ریخته توی هر گوشه ای

لباس وآشغال کثیف

کاش می دونست پاکیزگی

نشونه دینمونه

پاکیزگی رو دوست داره

هر کسی که مسلمونه

اگه تو پاکی و تمیز

برو مدادت رو بیار

برای این کارهای خوب

تو کارنامت یه بیست بذار

 

بخش کودک و نوجوان تبیان


نگارش در تاريخ سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

تربيت اجتماعي در ادعيه و زيارات

کتاب مسيح مهاجري

پيدايش زمينه احياي فرهنگ ديني از رهگذر پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام خميني رضوان الله تعالي عليه در ايران، فرصت خوبي را براي تدوين و تاليف علوم و معارف الهي فراهم ساخت. از اين فرصت استثنائي، بهره برداري هاي قابل توجهي نيز شد، لكن ترديدي نيست كه ميان آنچه تاكنون به انجام رسيده با آنچه بايد انجام گيرد، فاصله زيادي وجود دارد. ارزيابي منصفانه كارهائي كه در طول دهه هاي اول و دوم عمر نظام جمهوري اسلامي تاكنون در زمينه تدوين و تاليف علوم و معارف الهي صورت گرفته، نشان ميدهد همت بلندي بكار رفته و كارهاي بزرگي به انجام رسيده است. اين واقعيت هنگامي بيشتر رخ مينمايد كه موانع راه را نيز در نظر بگيريم و با توجه به مقدورات به داوري بنشينيم . عوارض همه جانبه 8 سال جنگ تحميلي كه بطور مستقيم و غيرمستقيم بخش عمده اي از وقت نيروهاي فرهنگي اهل تدوين و تاليف را به خود اختصاص داد و ضرورت حضور اين نيروهاي كيفي در عرصه فعاليتهاي سياسي اجتماعي بمقتضاي نيازي كه نظام نوپاي جمهوري اسلامي به آنها داشته و دارد، از جمله اموري هستند كه در اين ارزيابي بايد در نظر گرفته شوند. با اينحال، در اين واقعيت نيز نبايد ترديد كرد كه در همين دوران اگر از امكانات موجود با برنامه ريزي دقيق و سازماندهي عالمانه بهره برداري ميشد، از دوباره كاريها جلوگيري بعمل ميامد، استعدادهاي بالفعل به درستي بكار گرفته ميشدند و نيروهاي بالقوه با جهت دهي حساب شده اي به فعليت ميرسيدند، قطعا كار بيشتري صورت ميگرفت و امروز ميتوانستيم مطمئن باشيم كه صاحب محصول فرهنگي متناسب با امكانات و مقدورات، نيز هستيم. اينكه در فرداي پايان جنگ تحميلي و در دوران بازسازي، احساس آسيب پذيري از تهاجم فرهنگي غرب براي دلسوزان انقلاب و نظام اسلامي يك دغدغه جدي است، اين خود روشن ترين نشانه عدم تناسب ميان كاركرد فرهنگي ما و اقتضائات اين دوران است. بي ترديد مسئولين نظام جمهوري اسلامي و ملت انقلابي ايران، در دوران جنگ تحميلي رژيم عراق بر جمهوري اسلامي ايران، وظايف خود را به شايستگي انجام دادند و به حق ميتوان گفت اين مردم و دولتمرداني كه برگزيدند


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 مدتها بود که زمستان سرد ،جنگل سبز را زیر برفهای سفیدش پنهان کرده بود و سرما حیوانات را خسته کرده بود.

زمستان

اما کم کم با نزدیک شدن بهار بارانهای بهاری دوباره همه جا را سبز کردند.

جنگل

 

به کمک باران و آفتاب ، آسمان جنگل رنگین کمانی شد.

رنگین کمان

همه چیز آماده شد و عید نوروز از راه رسید و بهار شد


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

15 شگفتی بدن انسان که شاید همه ندانند

شگفتی بدن انسان

 

در این مطلب 15 شگفتی بدن انسان را به شما معرفی می کنیم که شاید بسیاری از آن بی خبر باشند:

1. نیاز به خواب

شاید بعضی اوقات بگویید که دارم از شدت خواب می میرم، اما به معنای کلمه توجه نداشته اید. شما بدون خوردن غذا تا هفته ها زنده می مانید، اما بعد از 11 روز نخوابیدن، برای همیشه به خواب خواهید رفت.

 

2. رشد ناخن ها

اگر ناخن های دست تان نسبت به ناخن پای شما خیلی زودتر رشد می کند این کاملا طبیعی است. ناخن هایی که بیشتر در معرض استفاده قرار می گیرند زودتر رشد می کنند. ناخن انگشت های بلندتر و دستی که با آن می نویسید بیشترین رشد را دارند. به طور میانگین ناخن ها در هر ماه به اندازه یک دهم اینچ رشد می کنند.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

قایم موشک بازی حیوانات
حیوانات

آیا قایم موشک بازی را دوست دارید ؟ بعضی از حیوان ها این بازی را انجام می دهند. آن ها از این طریق می توانند از شکار شدنشان جلوگیری کنند. پوست این حیوان ها به گونه ای است که با رنگ محیط تغییر می کند. این نوع پنهان شدن حیوانات ، استتار نام دارد که باعث می شود به آسانی دیده و شکار نشوند . نمونه هایی از این نوع حیوانات را شرح می دهیم:

 

چوب دست

چوب دست، جانوری لاغر، دراز و قهوه ای رنگ است . چوب دست، مانند شاخه ی درخت به نظر می رسد. چوب دست هنگام شب از برگ های درخت تغذیه می کند و در طول روز، بدون حرکت مانند یک شاخه ی درخت خودش را پنهان می کند.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

سوسن چلچراغ
گل سوسن چلچراغ

 

سوسن چلچراغ نخستین بار در سال 1354 توسط گیاه شناسی فرانسوی به نام «لدر بوری» شناخته شد و پس از معرفی این گل به دولت ایران در همان زمان از سوی شورای عالی محیط زیست در گروه آثار زیست محیطی ملی کشور به ثبت رسید و طی این سالها رویشگاه سوسن چلچراغ در روستای داماش به مساحت 4 هکتار تحت حفاظت قرار گرفته است. و بعد از شناخت نامش در موزه تاریخ طبیعی ایران در فرانسه به صورت «لیلیوم لیدربور» به ثبت و ضبط رسید و بعد از آن روستای داماش، كانون توجه ملی و جهانی شد به طوریكه هر ساله بسیاری از علاقه مندان و متخصصان و گیاه شناسان از سراسر دنیا برای دیدن این گل به ایران سفر می كنند.

این گل كه به نام «سوسن سفید» نیز خوانده شده، به علت متعلق بودن به دوران چهارم زمین شناسی از لحاظ ژنـتیكی بسیار مورد توجه بوده و یكی از كمیاب ترین گونه های تیره «سوسنیان» است كه تنها در روستای «داماش» در ارتفاعات «عمارلو» از توابع شهرستان «رودبار» یافت می شود.


ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 ... 86 87 88 89 90 ... 99 صفحه بعد