بنفشه
کودکان نوآموزان مربیان پیش دبستانی
نگارش در تاريخ سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 آیا می‌دانستید که چشم های بچه ها به اندازۀ کافی اشعه های ماوراء بنفش ساطع شده توسط خورشید را فیلتر نمی‌کنند؟


خارج شدن از خانه بدون عینک آفتابی، فرزندان شما را در معرض خطر بیماری های آب مروارید و دژنراسیون ماکولا قرار می‌دهد که از بیماری های دورۀ سالخوردگی به شمار می‌آیند.
چه طور می‌توان به خوبی از چشم های بچه ها مراقبت کرد؟ چند توصیه.


آثار نور بر شبکیۀ چشم کودکان
هر چه کودکی کوچکتر باشد، چشمان او کمتر می‌توانند اشعه های فرستاده شده از طریق خورشید را فیلتر کنند.
یک کودک زیر 1 سال، اگر بدون عینک زیر نور آفتاب باشد، شبکیۀ چشم تا 90% تحت UVA و 50% UVB فرستاده شده از سوی خورشید قرار می‌گیرد.
در 12 سالگی، هنوز فیلتر نور کافی نیست: 60% از UVA و 25% از UVB هنوز می‌توانند عبور کنند


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

  

خلاقيت قابليتي است كه در همگان وجود دارد اما نيازمند پرورش و تقويت مي‌باشد تا به سر حدشكوفايي برسد. فرد خلاق كسي است كه از ذهني جستجوگر و آفريننده برخوردار باشد. خلاقيت عبارت است از « توانايي ديدن چيزها به شيوه هاي جدي، شكستن مرزها و فراتر رفتن از چارچوب ها، فكر كردن به شيوه اي متفاوت، ابداع چيزهای جديد، استفاده از چيز هاي نا مربوط و تبديل آن به شكل هاي جديد.» می توان نتیجه گرفت که خلاقیت برآیند فرآیندهای ذهنی و شخصیتی فرد بوده و به تولیدات و آثاری منجر می شود که نو و بدیع بوده، خاصیتی متکامل داشته و با واقعیتها، منطبق بوده و در غایت به سود جامعه بشری هستند.

 

خانواده يكي از عوامل بسیار مهم در رشد و پرورش خلاقيت کودکان محسوب مي گردد که نقش مهمي در شكوفايي خلاقيت هاي  كودكان  دارد. از آنجا كه كودك حساسترين مراحل رشد خلاقيت را در محيط خانه سپري مي‌كند، محيط مناسبخانوادگي، شيوه و نگرش‌هاي صحيح فرزندپروري در رشد و شكوفايي خلاقيت سهم مهمي ايفا مي‌كند. « كليگان » ( 1971 ) معتقد است براي ظهور خلاقيت راههاي زيادي در شيوه‌هاي فرزندپروري وجود دارد كه مي‌تواند باعث ظهور يا محو خلاقيت شود. نحوه تربيت و استفاده از شيوه‌هاي دموكراتيك يا مستبدانه، اعمال نحوه انضباط و شيوه ابراز محبت هر كدام به نوعي در پرورش يا سركوب خلاقيت کودکان مؤثر است. اساساً پرورش عنصر انگیزشی خلاقیت باید در بستر خانواده صورت گیرد


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 آیا می دانید .... قرآن دارای 114 سوره است.
آیا می دانید ....قرآن دارای  6236  آیه است.
آیا می دانید ....قرآن 114 بسم الله الرحمن الرحیم دارد.
آیا می دانید ....قرآن دارای 120 حزب می باشد
آیا می دانید ....قرآن 30 جز  دارد.
آیا می دانید ....بزرگترین سوره قرآن بقره است.
آیا می دانید ....كوچكترین سوره قرآن كوثر می باشد.
آیا می دانید ....بهترین آیه،  آیه الكرسی است.
آیا می دانید ....آیه  282 سوره بقره بزرگترین آیه قرآن است.
آیا می دانید ....عظیم ترین آیات  بسم الله الرحمن الرحیم می باشد.
آیا می دانید ....كوچكترین آیه قرآن  مدها متان  در سوره الرحمن  است.
آیا می دانید ....بهترین شب در قرآن  شب قدر است.
آیا می دانید ....بهترین ماه  در قرآن ماه رمضان  است.
آیا می دانید ....بهترین سوره قرآن  یس است.
آیا می دانید ....سوره حمد  به مادر قرآن معروف است.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 مشاغل خانگی

تمام آن‌هایی كه پولدار شده‌اند از روز اول این همه سرمایه نداشتند و با استفاده از ذهن اقتصادی خود پول زیادی به دست آورده‌اند.

بعضی كارها هستند كه حتی بدون سرمایه اولیه می‌شود انجام‌شان داد اما لازمه آن تحقیق كردن، وقت گذاشتن و مهم‌تر از آن عجول نبودن است. پس نگران نباشید، كمی وقت بگذارید و فرصت‌های شغلی منطقه زندگی خود را بشناسید. به‌دنبال نیازهای منطقه بگردید. برای این كار باید مدتی در محل زندگی‌تان بچرخید و درددل‌های كسبه و مشتریان را بشنوید.

به گزارش سه نسل به نقل از مجله تپش ، مطمئن باشید این روزها همه به‌دنبال یك گوش شنوا می‌گردند، ایده‌های شما از همین درددل‌ها بیرون می‌آیند، ما هم از همین درددل‌ها و تجربه‌هایی كه در از كارشناس و استادهای فن پرسیدیم به نتایج جالبی دست پیدا كردیم. شاید از نظر شما 35 میلیون تومان، پول زیادی برای سرمایه‌گذاری كردن نباشد اما باور كنید به جای این‌كه با این پول و به اضافه پول وامی كه از بانك مسكن می‌گیرید، بروید و دنبال خانه باشید، می‌توانید نهایت سودآوری را از این سرمایه به ظاهر كم داشته باشید. 30 میلیون تومان سرمایه زیادی است؛ به شرط این‌كه قدرش را بدانید و در راه مناسبی سرمایه‌گذاری كنید.

ما برای شما پیشنهادهایی را ارائه می‌دهیم كه هرچند صد درصد تضمین سود آوری را نمی‌دهند اما از آزمون و خطای دیگران با سربلندی بیرون آمده‌اند. در حقیقت آنچه در این گزارش می‌‌خواهیم بگوییم، حاصل تجربه كسانی است كه با همین سرمایه شروع به كار كرده‌اند. به هر حال یادتان باشد كه شما 100 میلیون هم پول داشته باشید و بهترین شیوه سرمایه‌گذاری را هم بدانید، اگر دانش كافی آن كار و تجربه در آن زمینه را نداشته باشید، فرصت‌ها، محدودیت‌ها و رقبای آن بازار را نشناسید نه تنها سود نمی‌كنید، بلكه سرمایه اولیه خود را هم بر باد می‌دهید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

 

كاردستی‌های‌ كودكان,كاردستی‌ کودک

 

7 پیشنهاد برای سازماندهی كاردستی‌های‌ كودكان

وقتی كه مشاهده می‌كنید این آثار به‌تدریج تمام خانه را اشغال می‌كنند‌، عكس‌العمل درست چیست؟ و چه باید كرد؟ در مقاله زیر 7 پیشنهاد مطرح می‌شود تا با این یادگاری‌های دوران كودكی چه كنیم:
در مدرسه، كودكان برای خلق آثار، كشیدن، رنگ كردن، نقاشی كردن و ساختن مورد تشویق قرار می‌گیرند.
مسلماً اینگونه فعالیت‌ها خلاقیت آنها را برانگیخته و موجب رشد آنها می‌شود.
 اغلب نیز این شاهكارهای هنری خلق شده توسط كودكان به خانه آورده شده و البته با افتخار نشان داده می‌شوند، اما وقتی كه مشاهده می‌كنید این آثار به‌تدریج تمام خانه را اشغال می‌كنند‌، عكس‌العمل درست چیست؟ و چه باید كرد؟ در مقاله زیر 7 پیشنهاد مطرح می‌شود تا با این یادگاری‌های دوران كودكی چه كنیم:
 1-آنها را دستچین كنید
به جای اینكه تمام آثار كوچك و بزرگی را كه فرزندتان خلق می‌كند نگه دارید، هر از گاهی كنار فرزندتان بنشینید و از او بخواهید یك یا دو مورد از كارهای جدیدش را كه به‌نظرش بهترین است انتخاب كند. در پایان سال خواهید دید كه آثاری ك


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

مداد رنگی

من چی ام ، شش تائی ام

گاهی دوازده تائی ام

قرمز و نارنجی و سبز

بنفش و زرد و آبی ام

روی کاغذ می رقصم

تو کار نقاشی ام

درسته حدس شما

بله ، مداد رنگی ام

نگارش در تاريخ سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 بی شک همه ما در دوران کودکی به هنر نقاشی پرداخته ایم، نقاشی یکی از پرطرفدارتین هنرها در میانکودکان است که امروزه با استفاده از علم روانشناسی به نوعی زبان گفتگو با کودک تبدیل شده است.


 

 

نقاشی، دریچه ای به خلاقیت

 

هنر، شناخت از زندگی به صورت كیفی می‌باشد و منشاء هنر را باید در زندگی شخصی و چگونگی نگاه افراد به زندگی جستجو كرد. از دیگر سو، هنر، خلّاقیت و بهره‌وری هوشی رابطه‌ی مستقیمی با یكدیگر دارند. به تصریح جامعه‌شناسان هنر و روان‌شناسان، كودكان ذاتاً هنرمند هستند و آنچه باعث می‌شود آنها به مرور از ذات خویش دور شوند، نحوه‌ی تعلیم و تربیت، روش تدریس و آموزش آنها می باشد. مربّی خوب هنر و آگاه به اصول آموزشی می‌تواند با پرورش استعدادهای كودكان، هماهنگ ساختن فعالیت‌های ذهنی و عملی كودكان، پرورش قوه‌ی تخیّل و تصوّر، بسترسازی جهت بیان عواطف و احساساست درونی و مهم‌تر از همه ایجاد شرایط مساعد برای پرورش میل به همكاری با دیگران و برقرار ساختن روابط اجتماعی، از آنان كودكانی مسئولیت‌پذیر و خلّاق پرورش دهند.

روان‌شناسان اعتقاد دارند كه دوران كودكی، جزو مهم‌ترین سال‌ها در شكل‌گیری شخصیت انسان محسوب می‌شود . اگر در این سال‌ها بتوان هنر را به خوبی به كودك آموزش داد، می‌توان انتظار داشت كه هنر بتواند در شخصیت كودك تأثیرگذار باشد.

نقاشی به دلیل برخورداری از قدرت تصوّر و اندیشه‌ی تجسّم، در ارتقاء مهارت‌های حسی و تقویت توانایی ارتباطی برای كودكان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. كودكان هنر را بیشتر با نقاشی كردن تجربه می‌كنن


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

نعمت هوا را بهتر درک کنید
هوا

 

هوا یکی از مخلوقات بسیار باارزش خداست.  مثل آب است. یعنی ماده ی نرم و بی رنگ است اما ما آن را نمی بینیم چون از آب شفافتر و سبکتر است. هوا یک موجود لطیف است. یعنی ما می توانیم در آن راه برویم، حرف بزنیم و... ولی اصلا برخورد خودمان را با هوا احساس نمی کنیم، به جز وقتی که باد بیاید و هوا را متراکم کند و با ما محکم برخورد کند. اگر هوا فقط یک ذره سنگین تر از این بود حرکت کردن در آن کار سختی بود و نیاز به انرژی زیادی داشت. مثل وقتی که سوار موتور سیکلت می شویم و با سرعت حرکت می کنیم و متوجه مقاومت هوا می شویم.

در هوا ذرات ریزی وجود دارد که وقتی می لرزند صدا به وجود می آید این صدا به کمک جریان هوا پخش می شود و به گوش می رسد

 

 

هوا امکان حرکت ابرها و بارش باران را به وجود می آورد. پدیده های زیبایی مثل رنگین کمان در هوا اتفاق می افتند. هوا پر از گازهای بی رنگ است. نیتروژن ، اکسیژن و ... . به همین جهت می توانیم در هوا تنفس کنیم. و می توانیم در هوا حرف بزنیم. یکی از مهمترین خاصیت های هوا، کمک به تولید و انتشار صداست.

 

در هوا ذرات ریزی وجود دارد که وقتی می لرزند صدا به وجود می آید این صدا به کمک جریان هوا پخش می شود و به گوش می رسد. بنابراین جایی که هوا نباشد صدا هم به وجود نمی آید و هیچ چیزی شنیده نمی شود. مثلا در اطراف کره ماه هوا نیست. بلکه خلاء است. خلاء یعنی خالی بدون هیچ چیزی.  در خلاء


ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 ... 85 86 87 88 89 ... 99 صفحه بعد