بنفشه
کودکان نوآموزان مربیان پیش دبستانی
نگارش در تاريخ سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

سوسن چلچراغ
گل سوسن چلچراغ

 

سوسن چلچراغ نخستین بار در سال 1354 توسط گیاه شناسی فرانسوی به نام «لدر بوری» شناخته شد و پس از معرفی این گل به دولت ایران در همان زمان از سوی شورای عالی محیط زیست در گروه آثار زیست محیطی ملی کشور به ثبت رسید و طی این سالها رویشگاه سوسن چلچراغ در روستای داماش به مساحت 4 هکتار تحت حفاظت قرار گرفته است. و بعد از شناخت نامش در موزه تاریخ طبیعی ایران در فرانسه به صورت «لیلیوم لیدربور» به ثبت و ضبط رسید و بعد از آن روستای داماش، كانون توجه ملی و جهانی شد به طوریكه هر ساله بسیاری از علاقه مندان و متخصصان و گیاه شناسان از سراسر دنیا برای دیدن این گل به ایران سفر می كنند.

این گل كه به نام «سوسن سفید» نیز خوانده شده، به علت متعلق بودن به دوران چهارم زمین شناسی از لحاظ ژنـتیكی بسیار مورد توجه بوده و یكی از كمیاب ترین گونه های تیره «سوسنیان» است كه تنها در روستای «داماش» در ارتفاعات «عمارلو» از توابع شهرستان «رودبار» یافت می شود.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 هر یه قاشق عسل نتیجه کار و تلاش ۴۵ روزه یه زنبور کارگره که از بدو تولدش بدون اینکه یه شب بخوابه، عسل تولید کرده. هر قاشق عسل از شهد ۱۰ میلیون گله و هر زنبور معادل ۷ دور کره زمین پرواز می‌کنه تا گرده گل رو تبدیل به عسل کنه.

عسل سرشار از منیزیم، پتاسیم، آهن، کلسیم، فسفات و ۲۲ نوع ویتامین و ماده معدنیه. نوشیدن یه لیوان آب‌لیمو و عسل در روز نه تنها سیستم ایمنی بدن‌تون رو تقویت می‌کنه  که با افزایش سوخت و ساز بدن باعث لاغری می‌شه.
ترکیب عسل و دارچین که می‌تونید باهاش دم‌نوش درست کنید یا تو یه کپسول بریزید و مثل قرص بخوریدش، تقویت کننده قلب، پایین آورنده کلسترول و رفع سوهاضمه است. غرغره دم‌نوش عسل و دارچین در صبح مانع بوی بد دهن می‌شه.
ترکیب عسل، دارچین و روغن زیتون یه ماسک عالی برای لطافت، درخشش و لایه‌برداری پوست صورته.
با عسل و لیمو یه لیموناد خنک درست کنید و اونو جایگزین نوشابه کنید که هم خوشمزه است، هم انرژی‌زا و نشاط آوره.

نگارش در تاريخ دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 يکي از اصول مهم تعليم و تربيت، تطبيق فعاليتهاي آموزشي و تربيتي با ويژگيهاي شناختي، جسماني و عاطفي کودک مي باشد. تعليم و تربيتي که مبتني بر اين موارد نباشد، نمي تواند به اهداف مورد نظر دست يابد.

ويژگيهاي کودکان را به سه دسته جسماني، شناختي و عاطفي تقسيم بندي نموده اند:

ویژگیهای جسمانی:کودک پيش دبستاني بين پنج تا شش سال، استخوانهاي نرم و انعطاف پذيري دارد، هنوز مهارت کافي در استفاده از ماهيچه هاي کوچک پيدا نکرده است، منظور از ماهيچه هاي کوچک، انگشتان کودک است، در انجام فعاليتهاي بدني، از کل بدن خود استفاده مي کند و مي توان گفت: رشد کودک از عضلات بزرگتري، مثل ماهيچه هاي دست، پا و حرکات عام آغاز شده و به حرکات خاص و عضلات کوچکتر پيش مي رود، به تدريج بيناين عضلات هماهنگي لازم صورت مي گيرد ( از طريق ميه ليني شدن تارهاي عصبي ) و قلب کودک در اين مرحله سني، خيلي سريعتر از مراحل قبل رشد مي نمايد.

 ويژگيهاي شناختي و عاطفي کودک پيش دبستاني، بسيار مهم و با اهميت است و بر اساس آنها، مي توان روشهاي تربيتي و محتواي درسي را مشخص نمود 


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 E       به هنگام حضور و غياب به نحوه بازي بعد از سلام و احوالپرسی مربي با استفاده از توپ پلاستيكي و گفتن نام هر دانش آموز توپ را به سوي آنها پرتاب مي‌كند و دانش آموز با گرفتن توپ حاضر بودن خود را اعلام مي‌كند و توپ را به سمت مربي برمي‌گرداند.

E       مربي با نام بردن دانش‌آموز آنها را تقليد صداي حيوانات وجود خود را اعلام نمایند.

E       با استفاده از مداد و زدن به نيمكت دانش‌آموزان آهنگ دلخواه بسازند. و وجود خود را اعلام كنند. 

(هدف ايجاد ريتم‌هاي مختلف)

E       براي نظافت ناخن‌ها همه دست خود را ببينند و روي سر بگذارند اگر ناخنشان بلند است دست‌ها را مشت كنند و اگر ناخن‌ها كوتاه باشد دست‌ها را باز كنند و به صورت پروانه دست بزنند و حركت كنند.

E       براي آموزش مسواك زدن با خواندن شعر و انجام حركات آن را آموزش مي‌دهيم.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 موضوعات اصلی در آموزش پیش از دبستان
--  هوش درون فردی 
کودک باید هیجانات درون خود را بشناسد و با خودش آشنا شود شادی ،ترس ،عشق،تنفر را بتواند تشخیص دهد (شناخت هیجانات درونی)

--  
هوش بین فردی
باید بتواند هیجانات فرد متقابل رابشناسد ،این یکی مهمترین قدمها در ارتباطات بین افراد است.اگر ما هوش بین فردی نداشته باشیم ذر ارتباطلت دچار ناراحتی ودر نهایت تنزل می گردیم ،هوش درون فردی بین فردی می گوید چه زمانی حرف بزنیم و چگونه حرف بزنیم .

--  
هوش اجتماعی
اگر هوش درون فردی و هوش بین فردی در کودکی کار شود هوش اجتماعی فرد بالا می رود و ارتبط خوبی یا افراد اجتماع برقرار می کند و همین باعث کمال خواهد شد.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 مطالب جالب

 علت یک سوم از سرطان ها خورشید است .

 شنوایی زنان قوی تر از مردان است .

 مردان در مقایسه با زنان میتوانند حروف ریزتری را بخوانند .

 به ازای هر فرد در جهان یک میلیون مورچه وجود دارد

 از لحاظ فیزکی شما هیچ وقت نمیتوانید آرنج خود را بلیسید .

هر 13 دقیقه یک کتاب جدید در آمریکا منتشر میشود !


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ یک شنبه 11 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

اسباب بازی های علمی برای این گروه سنی، دنیایی از علم هستند. اینگونه اسباب بازی ها این شانس را به کودک می دهند که دنیای اطراف را کشف کرده و دامنه دانستنی های خود را افزایش دهند. اما متاسفانه والدین هنگام انتخاب اسباب بازی، کمتر به دنبال خرید اینگونه اسباب بازی ها هستند.

پازل ها و بازی های حل مسئله:

امروزه پازلها و بازیهای حل مسئله در اشکال و ابعاد مختلف به وفور در بازار یافت می شوند. کیفیت و طراحی آنها نیز روز به روز بهتر و متنوع تر می شود. پازلها با توجه به ماهیتی که دارند قدرت تمرکز، تفکر خلاق و منطقی را در کودکان افزایش داده و کودکان را وادار به تفکر می کنند. کودک با تمرکز بر روی پازل به راحتی قطعه ها را جابجا کرده و آنرا حل می کند


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ یک شنبه 11 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 : اگر مجبورید یک حرف را چندین مرتبه برای فرزند پیش دبستانی خود تکرار کنید تا گوش کند، این مطلب را مطالعه  کنید. عده ای از پدر و مادرها وقتی می بینند فرزند کوچکشان به حرفهای آنها در لباس پوشیدن یا در جمع کردن وسایلش و … توجهی نمی کند و به تماشای تلویزیون یا بازی ادامه می دهد دائم صدایش می کنند و فریاد می کشند. آنها فکر می کنند که هر چه بیشتر حرفشان را تکرار کنند ، فرزندشان سریع تر گوش می دهد. در حقیقت، قضیه بر عکس است. به طور معمول اگر قبل از انجام کاری گفته خود را ۴ ، ۵ یا ۶ مرتبه تکرار کنید، بچه می آموزد که نباید گوش دهد.  بچه ها زرنگتر از آن هستند که ما فکرش را می کنیم. آنها ارزش زمانی که برای اولین مرتبه او را صدا می کنید و زمانی که واقعاً با او کار دارید را می دانند و احتمالاً از ۵ یا ۱۰ دقیقه اضافی استفاده کرده و به بازی خود ادامه می دهند.


ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 ... 11 صفحه بعد