بنفشه
کودکان نوآموزان مربیان پیش دبستانی
نگارش در تاريخ سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 آیا می دانید .... قرآن دارای 114 سوره است.
آیا می دانید ....قرآن دارای  6236  آیه است.
آیا می دانید ....قرآن 114 بسم الله الرحمن الرحیم دارد.
آیا می دانید ....قرآن دارای 120 حزب می باشد
آیا می دانید ....قرآن 30 جز  دارد.
آیا می دانید ....بزرگترین سوره قرآن بقره است.
آیا می دانید ....كوچكترین سوره قرآن كوثر می باشد.
آیا می دانید ....بهترین آیه،  آیه الكرسی است.
آیا می دانید ....آیه  282 سوره بقره بزرگترین آیه قرآن است.
آیا می دانید ....عظیم ترین آیات  بسم الله الرحمن الرحیم می باشد.
آیا می دانید ....كوچكترین آیه قرآن  مدها متان  در سوره الرحمن  است.
آیا می دانید ....بهترین شب در قرآن  شب قدر است.
آیا می دانید ....بهترین ماه  در قرآن ماه رمضان  است.
آیا می دانید ....بهترین سوره قرآن  یس است.
آیا می دانید ....سوره حمد  به مادر قرآن معروف است.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 

تربيت اجتماعي در ادعيه و زيارات

کتاب مسيح مهاجري

پيدايش زمينه احياي فرهنگ ديني از رهگذر پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام خميني رضوان الله تعالي عليه در ايران، فرصت خوبي را براي تدوين و تاليف علوم و معارف الهي فراهم ساخت. از اين فرصت استثنائي، بهره برداري هاي قابل توجهي نيز شد، لكن ترديدي نيست كه ميان آنچه تاكنون به انجام رسيده با آنچه بايد انجام گيرد، فاصله زيادي وجود دارد. ارزيابي منصفانه كارهائي كه در طول دهه هاي اول و دوم عمر نظام جمهوري اسلامي تاكنون در زمينه تدوين و تاليف علوم و معارف الهي صورت گرفته، نشان ميدهد همت بلندي بكار رفته و كارهاي بزرگي به انجام رسيده است. اين واقعيت هنگامي بيشتر رخ مينمايد كه موانع راه را نيز در نظر بگيريم و با توجه به مقدورات به داوري بنشينيم . عوارض همه جانبه 8 سال جنگ تحميلي كه بطور مستقيم و غيرمستقيم بخش عمده اي از وقت نيروهاي فرهنگي اهل تدوين و تاليف را به خود اختصاص داد و ضرورت حضور اين نيروهاي كيفي در عرصه فعاليتهاي سياسي اجتماعي بمقتضاي نيازي كه نظام نوپاي جمهوري اسلامي به آنها داشته و دارد، از جمله اموري هستند كه در اين ارزيابي بايد در نظر گرفته شوند. با اينحال، در اين واقعيت نيز نبايد ترديد كرد كه در همين دوران اگر از امكانات موجود با برنامه ريزي دقيق و سازماندهي عالمانه بهره برداري ميشد، از دوباره كاريها جلوگيري بعمل ميامد، استعدادهاي بالفعل به درستي بكار گرفته ميشدند و نيروهاي بالقوه با جهت دهي حساب شده اي به فعليت ميرسيدند، قطعا كار بيشتري صورت ميگرفت و امروز ميتوانستيم مطمئن باشيم كه صاحب محصول فرهنگي متناسب با امكانات و مقدورات، نيز هستيم. اينكه در فرداي پايان جنگ تحميلي و در دوران بازسازي، احساس آسيب پذيري از تهاجم فرهنگي غرب براي دلسوزان انقلاب و نظام اسلامي يك دغدغه جدي است، اين خود روشن ترين نشانه عدم تناسب ميان كاركرد فرهنگي ما و اقتضائات اين دوران است. بي ترديد مسئولين نظام جمهوري اسلامي و ملت انقلابي ايران، در دوران جنگ تحميلي رژيم عراق بر جمهوري اسلامي ايران، وظايف خود را به شايستگي انجام دادند و به حق ميتوان گفت اين مردم و دولتمرداني كه برگزيدند


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, توسط افسانه بازشاد

 " رنگ خداست وچه رنگی بهتر از رنگ خدا و ما او را می پرستیم. "

 

سوره بقره آیه 138

قصه هایی که خدا می گفت آبی بودند، آبی ارغوانی. قصه های خدا ما را یاد آسمان می انداختند، یاد آسمان و دریا. یاد لبخندهایی که آبی بودند، یاد بادهایی که روی عرشه می وزیدند و یاد اتفاق هایی که آرام می افتادند.

شعرهایی که خدا یادمان می داد سبز بودند، سبز چمنی. شعرهای خدا مارا یاد درختان می انداختند. یاد درختان و بهار. یاد نگاه هایی که سبز بودند و یاد روزهایی که مثل نسیم، آرام می وزیدند و در تقویم ما جا می شدند.

دست های خدا پر از قصه و شعر بود. قصه ها وشعرهایی که همرنگ دنیای ما بود. اصلا انگار تکه ای از ما بود. قصه ها و شعرهایی که در آن ها رنگین کمان بود و روحمان را رنگ می کرد.


ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد